Ръководството на "Фолксваген" реши да построи нов завод в Източна Европа, но още не е определено в коя държава ще бъде. Там ще бъде преместено производството на някои модели на "Шкода" и "Сеат" (предполага се, че става дума за Škoda Karoq и Seat Ateca). Заводът на "Шкода" в Квасини, който е близо до границата с Полша, ще поеме от 2023 г. производството на Volkswagen Passat.

Това съобщиха световните медии след пресконференцията от днешното заседание на Надзорния съвет на автомобилния гигант, от което се очакваше да бъде определена стратегията за развитие в следващите 5 години.

Преди седмица деловият всекидневник "Ханделсблат" съобщи за предстоящото разместване на производството, като посочи сред потенциалните страни за новия завод България и Турция. Решението би трябвало да означава, че изборът къде в Източна Европа да се строи предприятие трябва да се вземе сравнително бързо, за да бъде изградено то навреме за прехвърляне на производството от Квасини.

 В петък ръководителят на компанията Херберт Дийс обяви, че от 2023 г. започва инвестиране на 44 млрд. евро в електромобили, автономни коли, цифровизация и услуги за т.нар. нова мобилност. За целта ще бъдат преоборудвани 3 завода - този в Цвикау (на юг от Дрезден) е готов да започна да произвежда електромобили от 2019 г., а към 2021 г. трябва да произвежда 6 е-модела на познати брандове на компанията, докато до 2022 г. трябва да се пренастрои производството в Емден и Хановер. Трябва да се увеличи броят на различните брандове, основани на едно и също шаси, както и да се увеличи с 30% производителността на предприятията.

Голямата - и очаквана от наблюдателите - новина е рязкото увеличаване на инвестициите в електромобили. Целта на базираната във Волфсбург корпорация и да пусне 30 нови е-коли в следващите 10 години и да стане №1 в Европа на този пазар. За одобрения период 2019-2023 г. делът на инвестициите в електромобили се равнява на около една трета от всичките 44 млрд. евро.

Към 2025 г. годишните продажби на такива коли трябва да достигнат 2-3 млн. броя (най-достъпните модели трябва да са с цена под 20 000 евро, спекулира се, че това ще е кросоувър на Polo с 5 врати) и да представляват до 25% от всички продажби на компанията. През 2021 г. от производствените линии трябва да слязат първите автономни автомобили.

Едно от възможните нови полета на интерес е участието в производство на акумулатори за електромобили. "Фолксваген" потвърди, че преговаря с южнокорейската SKI Innovation за евентуална съвместна компания в Германия за производство в страната, както и в Европа и Северна Америка.

"Насочваме компанията към чиста мобилност", каза Хелребрт Дийс и допълни, че целта е и да се ускорят иновациите във "Фолксваген".

Дневник