Агенцията по вписванията е обявила нова обществена поръчка за надграждане на базите данни и обновяване на сървърите, информира в днешния си брой в."Сега".

Търгът е поредният след кризата през август, когато Търговският регистър, за който отговаря агенцията, се срина и не функционираше 18 дни. Преди няколко дни се разбра, че за същия период на служителите в агенцията са раздадени бонуси за близо 700 хил. лв. за "постигнати резултати".

По новата поръчка ще се похарчат над 1.3 млн. лв. Като крайната цел е "загубите на данни да бъдат сведени до приемливи стойности", пише в документите. За да се случи това, трябва да се разделят процесите на архивиране от ежедневната работна среда, се разбира от поръчката.

"Ще се гарантира минимална продължителност на задачите по извършване на архивни и резервни копия. Това ще позволи промяна на политиките за извършване на архивни и резервни копия на данните по начин, съобразен с най-добрите световни практики. Времето за възстановяване и точката към времето на възстановяване при авария ще бъдат оптимизирани така, че загубите на данни да бъдат сведени до приемливи стойности. Това ще бъде реализирано чрез добавяне на допълнителни лицензи за съществуващия софтуер за архивиране и добавянето на специализиран такъв, както и специализиран дисков масив", пише в документите.

В тях се споменава още, че сегашната инфраструктура на агенцията е остаряла и е извън гаранционна поддръжка. Повече информация за търга не се съобщава, тъй като от агенцията твърдят, че данните са секретни.

Само преди месец заради проблемите покрай срива на Търговския регистър бе обявена и друга поръчка. Тя бе спешна, тъй като от агенцията заявиха, че им свършва мястото за съхранение на данни и спешно се нуждаят от още 120 терабайта пространство.

dnevnik.bg