Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков изрази увереност, че предложението за отпадане на текстовете за връщане на водачите и камионите на четири седмици най-вероятно ще събере необходимата подкрепа, съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта.

Желязков днес и утре е в Брюксел за предварителни разговори преди гласуването утре на Пакета за мобилност I в Комисията по транспорт в Европейския парламент. Той се срещна с ресорния еврокомисар Виолета Булц и евродепутати - докладчици в комисията по темата. Утре в белгийската столица е организиран протест на български превозвачи, подкрепени и от представители на бизнеса в няколко източноевропейски държави.

Министърът заяви, че очакванията са България да постигне значителен напредък по отношение на кръстосаните операции, както и да бъде отложено въвеждането на забраната за спане в кабините на камионите, докато не бъдат изградени достатъчно места за паркиране и почивка на водачите.

Според съобщението Желязков е получил уверение от комисар Булц, че Европейската комисия ще се ангажира в преходен период да започне изграждането на подобни места във всички държави членки. В момента вече е готова карта за наличните и необходимите такива места, като българската страна настоява да няма забрана за ползването на седмичната почивка в кабината, докато това не се случи.

Министърът изтъкна, че с готвения утре протест се цели не да се оказва натиск, а да се покаже, че периферните държави са против направените предложения в Пакет за мобилност I. "Нашето желание е в рамките на гласуването в парламента да постигнем значителни подобрения, ако не успеем – да блокираме законодателното предложение на този етап", допълни той.

Цитирана от пресслужбата на Европейската комисия, Булц е заявила, че запазването на сегашното статукво е невъзможно, а всички превозвачи трябва да действат по общи правила. Предложените от Еврокомисията мерки ще донесат осезаеми ползи както за водачите, така и за операторите, е заявила тя на срещата си с Желязков и с румънския му колега.

Дневник