Фирмата "Капш", която спечели обществената поръчка за българската тол система и за системата за електронна винетка, заявява в прессъобщение, че си е свършила работата, както й е била възложена и че я е предала на възложителя на 12 декември след тестове и подписване на протокол. Дейностите по конвертирането на хартиени винетки в електронни и плащането в брой на електронните винетки не са били възложени на "Капш", уточнява разработчикът. Функционирането на водещата информационна уеб страница bgtoll.bg също било извън заданието.
Повод за съобщението са неуредиците при старта на системата и последвалите оставки на ръководни кадри в държавната администрация, отговорни за нея, включително и на председателя на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов. На 5 януари регионалният министър Петя Аврамова, на чието подчинение е АПИ, пък коментира, че ще поиска и фирмата - изпълнител да бъде санкционирана съгласно клаузите в договора с нея.
Сега "Капш" уточнява, че в сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа, 500 терминала за самообслужване и мобилно приложение.
Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане, уточнява компанията.
"Капш" уверява, че е осигурила напълно работеща, тествана и одобрена система.
Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ѝ на официален съветник "Капш" проведе обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърждават, че системата е напълно функционираща, заявява компанията.
Според подписаният договор "Капш" е отговорен за изграждането на онлайн магазин за покупка на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона "Купи електронна винетка" на страницата bgtoll.bg, се казва в съобщението . В него се пояснява, че онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството й на надзорен орган.
"Капш" обаче не се смята за отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на "Капш" се намира/хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и "Капш" стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му, добавя компанията.
Конвертирането на хартиена винетка в електронна не е предмет на договора с "Капш", уточнява компанията, която не се смята за отговорна и за уебсайта, свързан с конвертирането на винетки.
Плащанията в брой за електронни винетки не попадат в обхвата на договора между "Капш" и АПИ, е друго уточнение на разработчика.
"Капш" достави, оборудва и подготви готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от възложителя екипите на "Капш" доставят и инсталират терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации, уверяват оттам.
Припомня се, че на 14 декември АПИ и "Капш" са подписали приемо-предавателен протокол за предаване на системата за електронна винетка и прилежащите й активи. След подписването на протокола терминалите за самообслужване, центърът за данни, онлайн магазина, автомобилите за контрол, правоприлагането и другите системни компоненти са изцяло под контрола на АПИ, подчертава компанията. След предаването, съгласно договора ежедневното функциониране и опериране на системата, както и процесите по правоприлагане са отговорност на АПИ. "Капш" отговаря за гаранционното обслужване на компонентите на системата.
"Капш" декларира, че без да й се плаща, добросъвестно предоставя обширни и непрекъснати съвети при поискване от властите. Компанията пише, че приветства проверката на министерството и е уверена, че всички ангажименти към властите и по отношение на договора са изпълнени.
"Капш" припомня, че освен в България, такива поръчки са й възлагани в Европа и от Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус, а наскоро е сключила договор за събиране на тол таксата за пътническите превозни средства в Германия.
Дневник
Коментари
Анонимен
вече излязоха и първите фалшиви ви нетни стикери , браво на нас