Изпълнението на разписанията и повишаването на качеството на пътническите превози е във фокуса на новото ръководство на Българските държавни железници. Това съобщи на пресконференция председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров, цитиран от БНР.
През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, а общото закъснение на влаковете за година е 430 000 минути. За да не се случва това занапред, се прави прочуване на български и чуждестранни компании за наемане на около 20 локомотива и 350 вагона. Срокът за наемане ще бъде между 6 месеца и една година като холдингът възнамерява да отдели за целта 2 млн. лв.
Новото ръководство на компанията не планира да закрива нерентабилни линии.
През тази година няма предвидени средства за закупуването на нови влакове, съобщи ръководството на дружеството. През миналата година Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконна обществената поръчка за 42 нови влака за 675 млн. лв.
Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев.
Дневник
Коментари
Анонимен
хеидеееее , пак връщат парните и дизелови локомотиви , но нищо може да дойде ден когато да си спомнят децата че в България е имало действаща железница
Анонимен
Няма държавна железопътна компания в света,която да не може да изпълнява курсовете си,както е в момента в БДЖ.