Компаниите "Форд" и "Фолксваген" обявиха във вторник в Детройт, че обединяват усилията си в проектиране и производство на микробуси и пикапи, както и че проучват възможността заедно да разработват технологии за електрически и автономни автомобили, чрез което да си спестят разходи за милиарди долари.
Партньорството реално ще започне с продажби на микробуси и средно големи пикапи през 2022 г. и не предвижда сливане или разменено дялово участие на двете компании. Управлението на алианса ще е в ръцете на съвместна комисия с участието на изпълнителните директори Джим Хакет и Херберт Дийс, съобщи "Ройтерс".
"Форд" ще проектира и изработва средно големи пикапи за двете компании, както и големи лекотоварни коли за клиентите в Европа, а "Фолксваген" ще направи същото за микробуси за градски условия. Според Дийс двете компания ще споделят платформи и части за договорените за алианса модели, но първоначално това ще важи само за пазарите на Европа, Южна Америка и Африка. Възможно е алиансът да доведе до производство на микробуси "Фолксваген" в завода на "Форд" в Турция, добави той.
"Действията, които ще предприемем във връзка с ангажиментите ни в алианса, може да се отразят на част от бизнес плановете ни в ключови райони. В следващите няколко седмици ще започнем да споделяме с вас част от подробностите", се казва в електронно писмо на Хакет до служителите на "Форд". Според него не се предвижда съкращаване на персонал заради споразумението.
Най-големият в Европа и вторият по големина в САЩ производител на автомобили проучваха възможностите за сътрудничество в момент, когато расте напрежението в търговските отношения по света. Ръководството на "Форд" и "Фолксваген" търси решение на задачата къде в такава обстановка да произвежда колите за Европа, САЩ и Китай. Забавянето в ръста на икономиките на Китай и САЩ през последните месеци засили натиска да се съкратят производствените разходи.
Миналата седмица от "Форд" обявиха съкращаване на хиляди работни места, спиране производството на модели, носещи само загуби, както и проучване за евентуално затваряне на заводи като част от реформирането на губещата дейност на компанията в Европа, припомня "Ройтерс".
В понеделник "Фолксваген" обяви инвестиция от 800 млн. долара в завод за електромобили в Чатануга, щата Тенеси. В същото време администрацията на президента Доналд Тръмп иска да прекрати федералните субсидии за електромобили, което би се отразило неблагоприятно и на това предприятие, и на алианса с "Форд" като цяло.
Дневник
Коментари
Добави коментар