През есента ще са готови още 10 км от магистрала "Хемус", през май-юни ще започне полагането на асфалта в участъка между Ябланица и Боаза, съобщи председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски, цитиран от пресцентъра на агенцията.
Днес Терзийски, който доскоро беше областен управител на Ловеч, провери напредъка при изграждането на отсечката, която се намира на територията на областта.
Досега са изпълнени около 75% от предвидените строителни работи и е напълно реалистично участъкът да е готов около половин година по-рано от предвиденото, отчете пътният шеф. По договор участъкът трябва да е завършен през март 2020 г.
В момента на обекта работят около 250 души и над 150 специализирани машини, а от няколко дни се работи и на трисменен режим, каза Живко Недев, ръководител на компанията изпълнител "ХВП Ябланица" ДЗЗД, в което участват "Хидрострой", "Водстрой 98" и "Пътстрой Бургас". Договорът за проектиране и строителство на участъка е на стойност 54 990 000 лв. без ДДС.
Недев изтъкна, че на участъка е най-големият, изглаждан в България, армиран насип - подпорна конструкция с обща дължина 45 м, от които 28 м е армонасип - почти вертикална стена на откоса и в конструкцията на насипа се вложени специални укрепителни мрежи и системи.
Автомагистралният участък ще бъде с по две ленти за движение в посока с широчина на всяка от по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети. Ще бъдат построени 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Връзката с път I-4 Коритна - Белокопитово ще се осъществява чрез етапна връзка при 87-ти километър, която ще се изгради в близост до село Брестница.
В момента със средства от републиканския бюджет се изграждат близо 26 км от автомагистралата. Това са участъците между Ябланица и Боаза и Белокопитово - Буховци в посока Търговище, припомня пресцентърът.
През пролетта ще започне строителството на още две отсечки от "Хемус" в посока Варна. 134-километровото трасе от Боаза до връзката с път I-5 Русе - Велико Търново, за което правителството отдели 1.3 млрд. лв. е разделено
общо на 6 участъка. В края на април - началото на май ще започне строителството на отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" (15.26 км) и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч (17.08 км), съобщи Георги Терзийски. Държавата възложи изпълнение на държавната компания "Автомагистрали".
Терзийски изрази убеденост, че строителството на магистралата от "Боаза" до пресичането с пътя Русе - Велико Търново ще приключи до 2024 г.
Дневник
Коментари
Добави коментар