Средно на ден на железниците не им достигат по 15 локомотива и 40-50 вагона, каза днес председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров по време на изслушването му в Комисията по транспорт и информационни технологии и съобщения, предаде агенция "Фокус".
Той допълни, че за трите месеца, през които работи новото ръководство на холдинга, е направена подготовка за необходимите поръчки. До края на годината целта е недостигът на локомотиви и вагони да бъде свален до едноцифрени числа.
Първите обществени поръчки ще бъдат обявени в края на март и в началото на април и ще са за ремонта на 50 локомотива. Имало и интензивна капиталова програма за ремонт на около 200 вагона. Общо се планира над 64 млн. лв. тази година да бъдат инвестирани в подобрение и в ремонти на подвижния състав.
"Анализът на пазара показва, че основната част от приходите между 40 и 50% се носят от дългите линии София – Варна и София – Бургас. Напълно естествено е фокусът върху новия подвижен състав да бъде на първо време върху тези два участъка", заяви председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
Григоров каза, че ръководството на железниците не се е отказало от идеята за наемане на подвижен състав за срок до 3 години. Като промени, които ползващите железниците могат да очакват, той посочи намаляване на закъсненията и по-добра информационна обезпеченост.
Григори Григоров обясни, че ако през декември средното дневно закъснение е близо 1900 минути, през март то е вече около 970 минути. Планът до края на годината е то да падне под 500 минути на ден. Според Григоров до 30 юни онлайн системата трябва да има пълната си функционалност.
Сред идеите на новото ръководство на БДЖ е развитие на международни линии, които да бъдат използвани до близките балкански столици.
Дневник
Коментари
Анонимен
стига сте дрънкали едно и също , продайте го на китайците за жълти стотинки и те да му берат грижата вече , само пари крадете чрез това БДЖ