Не се предвижда отнемане на книжки на хора на 60 години, създава се истерия. Целта е засилване на мерките за безопасност по пътищата. това заяви Малина Крумова, председател на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", в ефира на "Нова телевизия".
Поводът е предложението на държавната агенция по пътна безопасност отпреди дни, за въвеждане на психологически и физически тестове на шофьорите над 60 години. Причината е в зачестилите катастрофи, предизвикани от водачи в пенсионна възраст.
"В момента няма официално предложение за въвеждане на тестове за шофьорите над 60 години. Не става въпрос и да се въвеждат допълнителни тестове извън изискването за определено здравословно състояние, за да имаш шофьорска книжка, което важи и сега. Единствено сме обсъждали проверка да има по-често от 10 години", каза тя.
Тя уточни, че в Дания и Швеция например има практика за по-често тестване на способността да си шофьор. Тя добави, че се правел комплексен анализ – за мерки, с които да се намали смъртността по пътищата. Категорично не става въпрос за отнемане на книжки, създава се истерия, подчерта Крумова, но не каза дали идеята да има по-често "доказване" дали можеш да си шофьор може да се превърне в предложение и след това в норма за всички възрастови групи, не само за най-възрастните.
"Не искаме да сваляме от колите хората, които могат да шофират, защото могат да изберат по-опасни начини за придвижване – с велосипед или пеша, а статистически това е доказано, че е по-опасно за по-възрастните", обясни Крумова.
На въпрос дали ще има проверки на други места извън Своге дали асфалтовите смески на пътищата са безопасни председателят на агенцията за пътна безопасност не каза, че нейното ведомство ще проверява, а заговори за по-сериозна нормативна рамка за одит. "Няма специалисти за качеството на пътната настилка, които да влизат в комисиите за приемане на обектите – те оценяват само по документи", стана известно от казаното от Крумова.
По думите й трябва да бъде променена методиката за установяване на рискови пътни участъци, като вземат предвид много компоненти – както брой катастрофи, така и пътна настилка, но и други елементи. Позицията й е, че проблемът с войната по пътищата трябва да се разглежда комплексно.
Дневник
Коментари
Анонимен
ЛЪЖЕ,,!!!!
Анонимен
Вярно е.
иван
А кога ще сложите на мястото им шофьорите на АТВ и мотористите, които ползват обществените пътища не по предназначение, превишават скоростта на движение в населените места, навлизат по черни пътища в горските природни паркове, където разрушават местообитанието на горските животни?