Административен съд – София-област отмени рекордната глоба от близо 15 млн. лева, която беше наложена на "Метро Кеш енд Кери България" от Комисията за защита на конференцията (КЗК). Компанията беше санкционирана в началото на тази година заради рекламен клип след жалба на конкурента "Лидл България енд Ко", съобщава "Капитал". Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Поводът за производството е видеоклип на "Метро Кеш енд Кери България" с послание "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го." Според съда провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.

Регулаторът смята, че в рекламните клипове е налице косвено идентифициране на конкурента "Лидл", който организира тематични седмици от 2012 г. досега, по време на които се предлагат продукти, типични за кухните на някои държави, известни с традиции в кулинарията.

Дневник