Стотици американски компании - от местни сватбени салони до огромни търговски вериги - внесоха коментарите си в Службата на постоянния търговски представител на САЩ, противопоставяйки се на плана на президента Доналд Тръмп за налагане на нови мита върху китайски внос за 300 милиарда долара, предаде "Ройтерс".
По-високите мита ще засегнат всичко - от дрехи и обувки до фойерверки и мобилни телефони, като вероятно ще вдигнат цените за американските потребители, предупредиха компании в препоръките си преди началото на седемдневни обществени обсъждания вчера.
Spirit of 76, компания за фойерверки, която внася 100 процента от стоката си от Китай, посочи, че митата ще причинят съществена вреда на бизнеса й, в който маржовете на печалбата вече са изключително ниски. Фирмата отбеляза, че ще трябва да вдигне цените, а намалените продажби ще повлияят на наемането и плановете за разширяване.
По-големи публични компании, акциите на много от които поевтиняха през май заради опасения, свързани с последиците от вдигането на митата, също предупредиха за отрицателните резултати, до които ще доведе една открита търговска война.
Силно се противопоставяме на налагането на допълнителни мита, заяви в писмо до американския постоянен търговски представител Робърт Лайтхайзър компания "Ралф Лорън" (Ralph Lauren) Търговската верига за луксозни стоки поиска дрехите и обувките да бъдат изключени от списъка с митата, изтъквайки, че повишаването на митата ще намали продажбите и ще доведе до съкращаване на американски работници.
"Року" (Roku Inc), компанията собственик на "Томи Хилфигър" (Tommy Hilfiger) "Пи Ви Ейч" (PVH corp) и "Бест бай" (Best Buy) изразиха желание да вземат отношение при обсъжданията.
/БТА, Дневник
Коментари
Добави коментар