В края на лятото обществеността ще бъде запозната с модела, по който системата "бонус - малус" ще бъде прилагана към задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Това съобщи Комисията за финансов надзор, която е готова със своя вариант на модела, но, преди да го публикува, иска да го съгласува с Министерството на транспорта и с Министерството на вътрешните работи.
Идеята на модела "бонус - малус" е рисковите водачи на пътя да плащат по-скъпо "Гражданска отговорност", а за добросъвестните тя да е по-евтина.
Най-новите предложения са изготвени на база точни изчисления за бъдещото влияние на системата както върху гражданите и юридическите лица, така и върху застрахователите, уверява КФН. Включени са показатели за устойчивост и ефективност на системата, като всичко това е на база на коментарите на обществото от представения през 2018 г. модел, се казва в съобщението.
През миналата година КФН подготви проект за наредба, който получи много критики и в крайна сметка така и не беше предложен за приемане. Тогава се коментираха параметри на оскъпяване с до 400% и спестяване до 25%. С встъпването си в длъжност през март сегашният председател Бойко Атанасов обяви въвеждането на системата за приоритет като увери, че то ще стане само след широко предварително обсъждане.
Ръководството на КФН днес уверява, че ще предложи финалния вариант за обсъждане пред граждани, юридически лица, правителствени и неправителствени организации, застрахователи и Асоциацията на българските застрахователи, медии до края на лятото на 2019 г. След общественото обсъждане ще последва период за оптимизация на системата в зависимост от получените предложения и препоръки.
Дневник
Коментари
Добави коментар