България ще продължи преговорите с "Фолксваген" за изграждането на завод в България, тъй като процесът по избор на неговото място не е приключил. Това каза пред журналисти днес президент (2012 - 2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България.
Представители на организацията разговаряха днес с премиера Борисов в Министерския съвет, съобщи агенция "Фокус".
През миналата седмица се появиха информации, че заводът ще е в Турция. Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално.
"Това не означава, че за нас процесът е приключил. България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко. В следващите месеци ние продължаваме да работим заедно с концерна на "Фолксваген" и преговарящите екипи, докато няма подписан договор с една от двете държави", уточни той.
За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям.
Срещата в министерски съвет Плевнелиев обясни с думите: "Дойдохме да благодарим за всичко, което правителството направи. Никога досега не сме стигали толкова далеч в мечтите и амбициите си в България да се случват толкова стратегически инвестиции."
Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.
Според публикация на "Капитал" инвестицията се оценява на над 1.6 млрд. евро, а пряко ще бъдат ангажирани над 5000 души. Като потенциални места за завода се споменават площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив.
В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души. Производство на цели автомобили имаше обаче край ловешкото село Баховица, но и там в момента работата е спряла в очакване на усвояването на сглобяването на нови модели на китайската "Грейт уол".
Коментари
Анонимен
Стига сте лъгали народа гербаджии никой няма да направи тук завод
Анонимен
Плевню Банов ли бе? Бягайте го тоя мишок. Жена му е по голям мъж от него.
Анонимен
Е сега ми стана ясно защо китайците от Great Wall избягаха от България ...
Тоя поплювко бил Председател на Автомобилен Клъстер ????
Той където мине трева след него не никне !!!