Смятам, че трябва да бъде въведена оценка за поведение, категоричен съм. Един от най-големите въпроси на българското училище е липсата на дисциплина и ред. Това заяви министърът на образованието и науката Даниел Вълчев след приключване на „заседанието на политическия кабинет”, в който участваха 28 ученици, предаде репортер на БГНЕС. То се проведе по повод деня на ученическото самоуправление. Имам известни колебания по това как точно да бъдат описани последиците от намалената оценка за поведение. Това е нещо, което ние вече обсъждаме, каза Вълчев. Според него предложението ще бъде направено в новата Наредба за образованието. Ученик, който системно има лоши прояви, трябва да бъде санкциониран по някакъв начин. Това, което децата засегнаха, е за какво ще служи тази оценка. Това означава ли, че ако имаш шестица по математика, ако имаш лошо поведение, ще ти пишем петица? Трябва ли да има връзка между успех и поведение, защото ако няма – нищо не ще се промени. На следващото място трябва да си даваме сметка, че ако санкцията не засегне по някого чувствителен начин, няма да има ефект, коментира Вълчев. Според него идеята за обществено-полезния труд - като бърсане на книги в библиотеката, не връща училищата в тоталитаритаризма. Смятам, че трябва да бъде въведена оценка за поведение, категоричен съм. Един от най-големите въпроси на българското училище е липсата на дисциплина и ред. Министърът заяви също така, че трябва да се обсъди още веднъж минимума на отсъствията. Независимо дали отсъствията са извинени или не – ако ти не си проследил поне 70% от занятията по учебния предмет, няма да говорим за каквато и да е оценка. Според него налагането на глоби за лошо поведение е много спорно. Малко по-рано, по време на дебата, учениците, които са избрани с национален конкурс за есе, посветено на ученическото самоуправление, не можаха да стигнат до едно мнение да има ли оценка за поведение. Според някои тя може да стресне само децата в началния курс. Други споделиха, че има добри резултати от санкционирането на провинили се ученици с обществено-полезен труд. Трети заявиха, че ако педагогическите съвети си гледат работата, няма да има нужда от такива оценки. Бяха изказани и мнения за това, че преместването от училището в друго не е наказание, а санкцията – обществено-полезен труд ще върне учениците във времето на тоталитаризма. /БГНЕС