След като започнаха да полагат все повече усилия за подобряване на качеството на въздуха, властите в Париж предприемат и мерки срещу вредния шум от двуколесните превозни средства, предава БТА, позовавайки се на електронното издание на в. "Паризиен".
Вчера общинската полиция е извършила проверки на мотоциклети и скутери, тъй като във Франция има закон за пределните нива на шума от превозни средства, които зависят от модела и броя на цилиндрите на превозното средство.
Моторист, в чийто талон е вписан максимален праг от 85 децибела, но при 6000 оборота двигателят му достига до 105, подлеги например на глоба от 90 евро. Още толкова се плащат и за използването на неоригинален ауспух.
Някои водачи на този вид превозни средства се оправдават с това, че използват шума при форсирането на моторите, за да бъдат чути от останалите участници в движението.
Това обаче е проблем в Париж. Шумът се отразява на здравето - на слуха, на съня, на когнитивното развитие на децата, на сърдечно-съдовата система.
Прагът, определен от Световната здравна организация (СЗО), е 65 децибела, но както и при качеството на въздуха, тези норми се превишават.
В малък град близо до Париж вече се изпробват тестово първите противошумни радари, които се очаква да влязат в действие и да започнат да налагат глоби, ако проекторешението бъде гласувано в обновения закон за транспорта през есента.
Първите такива близо 40 "звукови радари" вече работят от няколко месеца близо до популярни барове в Париж, а още 17 се монтират на големи строежи. Засега системата само се тества и не се използва за налагане на глоби. Плановете на правителството са тестовете да продължат 2 години и през това време ще се провери доколко ефективна е технологията, както и кои са нивата на шум, над които глобите да се налагат автоматично.
За да се борят с шума, градските власти вече модернизираха и голяма част от настилката на околовръстния път на Париж. С нейна помощ силата на шума от трафика се намалява с 2 децибела.
Дневник
Коментари
Добави коментар