Съгласно нормативните изисквания, “Български държавни железници” ЕАД извършват проверка на елементите на спирачната система на седящия вагон от нощния влак № 3636, който пристигна в София със 75 минути закъснение на 11-ти май сутринта поради прегряване на накладките и спирачните дискове на този седящ вагон, съобщиха от БДЖ. Първоначалните данни от техническата проверка показват, че няма елементи от ходовата част на вагона, които да са засегнати от прегряването на накладките и спирачните дискове. Няма поражения и по гумения маншон на спирачния цилиндър, който се намира на разстояние 13 см от прегретите накладки. Единствено по самите накладки е констатиран нагар вследствие на прегряването. По принцип, нагряването на накладките и спирачните дискове при движение е естествен и обичаен процес, който не представлява риск за безопасността на пътниците и влаковия персонал. Практически е невъзможно прегряването на накладки и спирачни дискове, които се намират под коша на вагона, да доведе до възникване на запалване във вътрешността на самия вагон, т.е. в пътническия салон. Ръководството на “Български държавни железници” ЕАД категорично заявява, че не е коректно да се правят асоциации между този случай и трагичния инцидент с нощния влак София – Кардам. /БГНЕС