Традиционната за това време на годината акция "Зима" започва утре и ще продължи до края на ноември, беше обявено днес на пресконференция. Тя ще се проведе на три етапа, с акцент върху различни участници в движението.
От 1 до 10 ноември ще се проверяват велосипедисти и водачи на каруци. Акцентът ще е върху тяхната видимост на пътя. От 1 ноември до края на месеца ще вървят и проверки на изправността на камионите и автобусите, каза на пресконференцията началникът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.
Вторият етап от акция "Зима" започва от 11 ноември и е под надслов "Пешеходци и водачи за толерантност на пътя". При него ще се следи за пресичане на определените за това места, даване на предимство от страна на шофьорите и т.н. Той ще продължи до 20 ноември.
От 21 до 30 ноември акцентът ще е върху проверки за техническата изправност на моторните превозни средства - светлини, чистачки, гуми, наличието на аптечка, триъгълник и пожарогасител и т.н., и дисциплината на водачите. Към този момент леките автомобили вече ще трябва да са с гуми, подходящи за зимни условия.
Според приетите през януари 2017 година промени от 15 ноември до 30 март гумите трябва да са зимни, или други, но с грайфер от поне 4 мм.
Глобата за износени гуми е 50 лева. За техническите неизправности санкциите са 50 лева, ако се незначителни, 200 лв., ако са сериозни, и 500 лева, при положение че създават опасност от катастрофи.
Инспектор Мария Ботева от Главна дирекция "Национална полиция" съобщи, че миналата година между 1 ноември и 31 март 2018 г. са станали 2318 тежки катастрофи, при които са загинали 221 души, а 2909 са били ранени. За същия период са съставени над 247 хил. фиша.
По време на акция "Зима 2019" през ноември 2018 г. са проведени 639 специализирани акции. Направени са общо 53 659 проверки. За периода са констатирани 3747 нарушения, като са взети повече от 15 000 мерки - актове, глоби, спиране от движение на автомобили и др.
Дневник
Коментари
Анонимен
Мисля, че няма човек, който иска да се самоубие на пътя ей така от мързел да си смени гумите!!!Много хора карат коли до работата от принуждение, понеже няма редовен градски или междуселищен транспорт било то влак или автобус. В провинцията по заводите работят по за 500,600 лева чисто, като си платят заемите и ток,вода,за децата разходите и за поддръжка на колата взета със заем пак, не достигат.И то да беше само гуми, основните скъпи подръжки са носачи- бързо раздрънкващи се по разбитите пътища,съединител,спирачки,масла и т. н.