Министърът на икономиката Емил Караниколов обяви в пряко включване по БНТ, че в язовир "Студена" засега има достатъчно вода, за да се поддържа настоящия режим в града. Пояснението му е по повод изказване на кмета на Перник Станислав Владимиров на 20 януари, че до 10 дни водата в язовира ще свърши и ще се достигне мъртвият му обем.

Днес Караниколов обяви, че нивото на язовира с чиста вода е между 109 и 111 см като черпенето от него е сведено до 3 см на ден. "Сами изчислете за колко дни има вода", посочи той.

Обяви, че през последните десет дни дори е имало дни, в които постъпва повече вода в язовира отколкото се черпи. Допълни, че в края на седмицата прогнозата е за обилни валежи в района. "Водата в язовира ще стигне, към момента не трябва да имаме притеснения", успокои министърът.

Той е на мястото на строителството на новия водопровод между Мало Бучино и Перник, чиято цел е да пренесе вода от язовир "Бели Искър" в язовир "Студена", която пък вече е пренесена от язовир "Белмекен". Строителството започна в събота, макар премиерът да бе обявил за начало на строителството 21 януари, а после и следващи дати. Междувременно и обявената стойност на проекта до 25 млн. лв. набъбна до 27 млн. лв.

Караниколов днес обясни, че е имало три проекта за трасето като е избран този, за който не се налагат отчуждителни процедури и разрешителни за строителство в природен парк. Вече е изкопан първият километър от трасето, като то се е наводнило, тъй като в съседство се оказало, че има мочурище. Сега се налага да се изпомпва вода от мястото, обясни Караниколов.

От интервюто му се разбра и че в строителството ще се включи строителната камара без да посочи детайли. Увери, че е направен график кой къде ще работи, за да не си пречат екипите. Строителството е започнало от държавната компания "Монтажи".

Караниколов обяви още, че паралелно се работи с възлагане на ремонта на ВиК мрежата в Перник, а тази седмица кметът на града би трябвало да възложи строителство на новата пречиствателна станция, което щяло да отнеме 14 дни. Причината е, че на практика не се изгражда нова станция, а непостроено "стъпало", което прави връзката между старата и новата.

Дневник