Превозвачите поискаха отлагане на тръгването на тол системата, планирано за 1 март. Позицията си те изразиха на заседание на парламентарната комисия по регионално развитие, която изслуша ресорния министър Петя Аврамова по темата, предаде БНР.

Според Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи собствениците на превозни средства, оборудвани с GPS, трябва да минат през дълга процедура по сключване на тристранен договор. "За това нещо се иска чисто физическо време. Представете си от 14 хил. лицензирани превозвачи и поне още толкова, които извършват превози за собствена сметка, как ще се случи?! Аз не го виждам", обобщи той.

Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова призова превозвачите да се снабдят с оборудването за измерване, тъй като тол таксуването за превозните средства над 3.5 тона ще тръгне на 1 март. Нейният апел е превозвачите максимално да изберат един от трите възможни начина на отчитане - с маршрутна карта, със собствено бордово устройство от друг доставчик или с бордово устройство от български доставчик.

"30 хиляди бордови устройства има на склад, в тридневен срок те се изпращат по куриер, като монтаж не е необходим. Сключването на договорите ще става по електронен път", каза още Петя Аврамова.

Въвеждането на тол системата вече беше отложено веднъж и вместо на 1 януари се реши тя да заработи на 1 март. Причината беше липсата на консенсус за тарифите. В крайна сметка те бяха намалени и вчера одобрени от Министерския съвет.

Тол системата покрива 3115 километра от общо 20 хил. километра републиканска пътна мрежа. Става дума за 803 километра автомагистрали, 2312 километра пътища първи клас. Тол сегментите са с обща дължина 6050 километра, като 2935 километра пътища втори клас ще бъдат с нулева такса. Става въпрос за участъци в лошо експлоатационно състояние, както и 12 171 км третокласни пътища.

В същото време продължават споровете за това кои републикански пътища в близост до населени места е нужно да не се ползват срещу заплащане от леките коли и как да стане това.

Дневник