Гъвкаво работно време и дистанционен труд могат да въвеждат работодателите като предпазна мярка за служителите си срещу разпространението на вируса COVID-19. Това са част от препоръките за организиране на работния процес, които Министерството на труда и социалната политика изпрати днес до всички национално представителни работодателски организации, съобщи пресцентърът на ведомството.
За да защитят здравето на персонала си, работодателите могат да превърнат всички свободни помещения в нови работни места и да поставят вътрешни прегради между отделните работни станции. Препоръчва се общите събрания, конференциите, семинарите и обученията да бъдат отложени или да бъдат организирани чрез онлайн платформи.
Променливото работно време може да се съчетае с дистанционна работа, като по този начин ще се избегне струпването на работници и няма да се прекъсне ефективният работен процес.
За да се организира надомна работа, шефовете на компании трябва да създадат условия за възлагане и отчитане на положения труд и да осигурят оборудване. Особено внимание те трябва да имат към хората с увреждания.
Редовно трябва да се правят инструктажи, да се осигуряват лични и колективни средства за защита и дезинфекция на помещенията. Служителите с болничен лист за поставяне под карантина не трябва да се допускат до работните им места.
/ dir.bg
Коментари
кинко
Особено в училищата, където се събират над 500 деца, а и на работното място с по двама трима предпенсионери
Анонимен
Всичко спира, за всички се вземат мерки само училищата ще работят!!!!!!!! А там се струпват най-много деца-по 2 на чин. Сутрин фоайето е тъпкано с родители и деца. Нашите деца!