Италианците се възмущават oт германски клип, представящ ги като хитреци
Изминаха почти 30 години, откакто списание Der Spiegel публикува на корицата си снимка на пистолет върху чиния със спагети. Изглежда обаче, че в съзнанието на германците нищо не се е променило оттогава, защото когато трябва да представят образа на типичния италианец, използват все още едновремешните стереотипи, пише вестник „Република“.
Повод за тези изводи е серията от телевизионни рекламни клипове на верига за електродомакински уреди Media Markt, в която главният герой е италианец тарикат и сваляч. Клиповете имат за цел да рекламират продажбата на плазмени телевизори по повод предстоящото Европейско първенство по футбол. В четири клипа Тони Италианецът се разхожда в магазин с намерението да си купи телевизор. Облечен е в потник с италианския трикольор, има добре поддържани мустаци, носи слънчеви очила и златна верижка на врата си. Тони се доближава до един продавач с въпроса: „Приятелят ми пита колко струва последният модел?“ „700 евро“, отговаря продавачът. След това Тони казва по телефона на приятеля си: „1000 евро“. За германските рекламни агенции италианецът продължава да бъде измамникът, който е готов да мине дори приятеля си, пише „Република“. В друг клип Тони Италианецът е пак в магазин на Media Markt. Наоколо се виждат тълпи от клиенти, носещи големи кутии. „Германците изкупуват всички телевизори. Италианците пък купуват арбитрите“, обяснява актьорът. В серията не можеше да липсва и типът „сваляч“, допълва „Република“. Като такъв е представен главният герой в друг клип. Тони се оплаква, че не може да намери в магазина за електроуреди нито един продавач мъж, с когото да се консултира за бъдещия си телевизор. „Само мъжете разбират от технологии и футбол“, коментира Тони. В този момент пред него се показва руса продавачка с прилепнала по тялото блузка и със силно начервени устни, след което Тони, естествено, бързо променя мнението си, допълва „Република“. В същото време италианският всекидневник обаче не споменава и дума, че в Италия също продължават да шестват стари стереотипи в медиите и най-красноречивият пример за това е почти всекидневната употреба на „българско“ и „български“ като епитет с отрицателно значение. /ПронтоСофия
163
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар