Изминаха почти 30 години, откакто списание Der Spiegel публикува на корицата си снимка на пистолет върху чиния със спагети. Изглежда обаче, че в съзнанието на германците нищо не се е променило оттогава, защото когато трябва да представят образа на типичния италианец, използват все още едновремешните стереотипи, пише вестник „Република“. Повод за тези изводи е серията от телевизионни рекламни клипове на верига за електродомакински уреди Media Markt, в която главният герой е италианец тарикат и сваляч. Клиповете имат за цел да рекламират продажбата на плазмени телевизори по повод предстоящото Европейско първенство по футбол. В четири клипа Тони Италианецът се разхожда в магазин с намерението да си купи телевизор. Облечен е в потник с италианския трикольор, има добре поддържани мустаци, носи слънчеви очила и златна верижка на врата си. Тони се доближава до един продавач с въпроса: „Приятелят ми пита колко струва последният модел?“ „700 евро“, отговаря продавачът. След това Тони казва по телефона на приятеля си: „1000 евро“. За германските рекламни агенции италианецът продължава да бъде измамникът, който е готов да мине дори приятеля си, пише „Република“. В друг клип Тони Италианецът е пак в магазин на Media Markt. Наоколо се виждат тълпи от клиенти, носещи големи кутии. „Германците изкупуват всички телевизори. Италианците пък купуват арбитрите“, обяснява актьорът. В серията не можеше да липсва и типът „сваляч“, допълва „Република“. Като такъв е представен главният герой в друг клип. Тони се оплаква, че не може да намери в магазина за електроуреди нито един продавач мъж, с когото да се консултира за бъдещия си телевизор. „Само мъжете разбират от технологии и футбол“, коментира Тони. В този момент пред него се показва руса продавачка с прилепнала по тялото блузка и със силно начервени устни, след което Тони, естествено, бързо променя мнението си, допълва „Република“. В същото време италианският всекидневник обаче не споменава и дума, че в Италия също продължават да шестват стари стереотипи в медиите и най-красноречивият пример за това е почти всекидневната употреба на „българско“ и „български“ като епитет с отрицателно значение. /ПронтоСофия