Съветът на ЕС прие на писмена процедура спорните промени в пакета "Мобилност". За да влезе в сила, той трябва да бъде одобрен от Европейския парламент на второ четене, съобщи БНР.
С промените се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири в зависимост от работния си график.
Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя.
За да влезе в сила, пакетът трябва да бъде одобрен от Европейския парламент на второ четене и след това текстовете да бъдат публикувани в Официалния вестник на ЕС.
Против пакета са девет държави - България, Кипър, Естония, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Полша и Румъния.
По-богатите страни, включително Франция и Нидерландия, подкрепят реформите, добавя Euroactiv. Според профсъюзите на работниците в западните страни мерките ще направят работните места в автомобилния сектор по-привлекателни. Държавите от Източна и Централна Европа се опасяват, че това ще доведе до сериозен удар върху тяхната конкурентоспособност и голяма загуба на работни места.
България и други засегнати държави предупредиха, че ще оспорят новите правила в Съда на ЕС, ако бъдат приети.
Дневник
Коментари
Анонимен
герб обясняваха други неща, честито! а оня нещастник дето изтървал самолета да пукне дано! в тая мътна вода това е цената за финансовата помощ. всички дружно ще гласуват против източна европа, за да има пари!!! ето това е скапания ЕС! а ако бяхме в ЕЗ срещу всяко еврто ще искат приет и изкъпан мигрант, настанен на Витошка!
Анонимен
Тихо ве нещасник. Шефовете на транспортни фирми им се бърка в джоба и лобито им дава пари на политици и на такива тролове като теб.