Австралия ще приеме до месеци закон, задължаващ "Гугъл" и "Фейсбук" да делят приходите от реклами с местни медийни компании, заяви финансовият министър Джош Фрайденберг, цитиран от агенция "Ройтерс".
С това страната ще стане една от първите, принуждаващи дигиталните платформи да плащат за използваното съдържание. Правителството е поискало Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите да изработи задължителен кодекс, който да регулира отношенията между медиите и цифровите платформи. Предишната идея бе кодексът да бъде доброволен, но преговорите с двете платформи се провалиха.
В него ще бъдат включени задължения за споделяне на данни, ранкинг и подреждане на новинарско съдържание, както и споделяне на приходите, генерирани от новини. Предвиждат се и обвързващи механизми за решаване на спорове.
От всеки 100 австралийски долара, похарчени за реклама, близо една трета отива при "Гугъл" и "Фейсбук", показват данните на комисията по конкуренцията.
"Фейсбук" изрази учудване и недоволство от хора на кабинета. "Инвестирали сме милиони долари, за да подкрепим австралийските издатели чрез споразумения за съдържанието, партньорства и обучения", заяви мениджърът за Австралия и Нова Зеландия Уил Ийстън. От "Гугъл" заявиха, че ще продължат да си сътрудничат с властите в работата върху кодекса.
Австралийският пазар на онлайн реклами се оценява на близо 9 милиарда австралийски долара (5.72 милиарда долара) годишно и нарасна над осем пъти от 2005 г., посочи министърът. /БТА
Дневник
Коментари
Добави коментар