Комисията по транспорт на Европарламента очаквано отхвърли поправките в пакета "Мобилност", срещу чийто сегашен вид българските евродепутати са против. Ключов ще е вотът в пленарната зала на Европарламента на 8 юли - с него евродепутатите трябва на второ четене да приемат пакета и той да влезе в сила окончателно след публикуването си в Официалния вестник на ЕС.

В последната версия на текстовете се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири в зависимост от работния си график. Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя.

По-богатите страни, включително Франция и Нидерландия, подкрепят реформите. Според профсъюзите на работниците в западните страни мерките ще направят работните места в автомобилния сектор по-привлекателни. Държавите от Източна и Централна Европа, сред които и в България, се опасяват, че това ще доведе до сериозен удар върху тяхната конкурентоспособност и голяма загуба на работни места.

Дневник