"Амазон" (Amazon Inc) във вторник пусна онлайн аптека за доставка на лекарства с рецепта в Съединените щати, засилвайки конкуренцията с търговците на дребно като "Уолгрийнс" (Walgreens) и "Уолмарт" (Walmart), съобщи "Ройтерс".
Новият магазин Amazon Pharmacy позволява на клиентите да сравняват цените, докато купуват лекарства на уебсайта или чрез приложението на компанията. Купувачите могат да изберат дали да доплатят за лекарствата, ако сумата надвишава разрешеното от застраховката им, или изцяло незастрахователна опция, която е с големи намаления за клиенти на Amazon Prime.
Ходът следва придобиването на онлайн аптеката PillPack от "Амазон" през 2018 г. за 753 млн. долара, която ще остане отделно звено за клиенти, които се нуждаят от предварително сортирани дози от множество лекарства.
Акциите на аптечните вериги, търговците на едро и магазини за хранителни стоки поевтиняха в следобедната търговия, докато акциите на "Амазон" се покачиха с близо 1%.
През последните две години компанията работи за осигуряването на повече разрешения от различните щати за доставка на лекарства в цялата страна, което беше пречка за разширяването му във верига за доставка на лекарства, според анализатори от Jefferies Equity Research.
Компанията, основана като онлайн продавач на книги, до момента е променила начина на работа на множество индустрии, включително търговията на дребно, компютърната техника и сега евентуално фармацевтичните продукти, и редовно си навлича критики за своя размер и влияние от синдикати и законодатели.
За да използват услугата Amazon Pharmacy, клиентите трябва да предоставят някои основни здравни данни, като например дали са бременни, както и дата на раждане, пол и данни за осигуряване.
Критици веднага се усъмниха доколко е разумно да се предоставят здравни данни на технологична корпорация.
Вицепрезидентът на Amazon Pharmacy Т. Дж. Паркър заяви, че се надява да трансформира индустрия, която "може да бъде неудобна и объркваща".
"Работим усилено, за да се справим безпроблемно с усложненията, така че всеки, който се нуждае от рецепта, да знае какъв избор има, да направи своята поръчка на най-ниската възможна цена и да им доставим лекарствата бързо", каза той пред Би Би Си.
"Проблем с данните"
Лекарите могат да изпращат рецепти директно на Amazon Pharmacy или пациентите могат да поискат данните им да бъдат прехвърлени от търговеца, който използват до момента.
"Амазон" заяви, че здравните данни ще останат отделни и различни от тези на основния й уебсайт за продажби на дребно и никаква информация няма да се споделя с рекламодатели без разрешение.
Но бившият изпълнителен директор на компанията Джеймс Томсън коментира пред Би Би Си, че може да си представи, че "Амазон" ще започне да предлага фитнес уреди, специфични хранителни стоки или други продукти въз основа на здравните данни на конкретен клиент.
"Когато тези неща започнат да се случват, вярвам, че ще стане много по-очевидно, че тук имаме голям, голям проблем с данните", каза той.
Дневник
Коментари
Добави коментар