Новите локомотиви на БДЖ "Siemens Smartron", кръстени "Аспарух" и "Тервел" вече са в движение по жп линии от София до Варна и Бургас.
Машините са по 80 тона, но са по-тихи от предходниците си и развиват скорост до 160 километра в час.
Николай Христов е сред малкото български машинисти, които вече са сядали в кабината и могат да споделят впечатленията си: "Управлява се много лесно. Целият локомотив е дигитализиран. С контролерите в локомотива задаваш информация на компютъра. И самият компютър управлява механичната час", обяснява той пред Нова тв.
От десетилетия у нас се използваха "Шкоди", с които Николай прави сравнение. "Новите локомотиви са подсигурени и измислени за комфорт на машиниста. С климатик, с отопление, с херметически затварящи се врати. Наблегнато е на това, за да може той да управлява влака", казва още той.
Системите за сигурност в локомотива "Smartron" са последно поколение. Присъства и добре познатата система за бдителност, обяснява Николай Христов и допълва: "С педал се натиска през няколко секунди. Трябва да освободим педала и пак да го натиснем. Системата за бдителност подсигурява влака при заспиване на машиниста, при преумора или при припадане на машиниста. Системата при такива случаи автоматично спира влака. Безопасността е на първо място и е гарантирана".
Машините "Аспарух" и "Тервел" са първите нови машини за последните над 30 години.
"Всеки месец ще пристигат първо по два, после по един, докато станат общо 15", заяви преди дни транспортният министър Росен Желязков.
Днес.бг
Коментари
Анонимен
Най- после ! Браво! Нека всички ,които ползват бдж да пътуват по комфортно! Весела коледа! Бъдете здрави!
Анонимен
Нямат място за сравнение новите със старите.
А дори и 200км. да развива трябва да се направи и подходяща инфраструктора иначе файда
К.К.К.
Локомотивите нови, добре.Кога ще сменят старите вагони в които се возим ние пътниците.
Ангал
Локомотива Кубрат ще пълзи с 20км/ч, така ли?
БДЖ е за бедняците
а локомотив БОКО тиквата , кога ?
Анонимен
а комисионната от тия китайски боклуци при кого отиде ?
Анонимен
При кака ти Меркел е комисионнатта
Анонимен
След 1989г. "демократите" напълно изоставиха БДЖ. През последните 30 години, ако бяха купували по един локомотив на година , сега щеше да има 30 нови локомотива. Само ние унищожихме железопътния транспорт. С умиление си спомням как се пътуваше преди " демокрацията " с експреса " Златни пясъци " до София : нови вагони - климатизирани, музика през цялото пътуване, вагон-ресторант и т.н.
Анонимен
Тъй като шум.бг. не ми даде възможност да продължа предходния коментар, сега продължавам: минаваше подвижен бюфет и предлагаше в купетата напитки и закуски.Съобщаваше се коя гара наближава влака , колко е престоя и в този град какви забележителности има. И така неусетно след 6 часа пристигаме в София. Днес от всичко това няма и помен !