Новите локомотиви на БДЖ "Siemens Smartron", кръстени "Аспарух" и "Тервел" вече са в движение по жп линии от София до Варна и Бургас.
Машините са по 80 тона, но са по-тихи от предходниците си и развиват скорост до 160 километра в час.
Николай Христов е сред малкото български машинисти, които вече са сядали в кабината и могат да споделят впечатленията си: "Управлява се много лесно. Целият локомотив е дигитализиран. С контролерите в локомотива задаваш информация на компютъра. И самият компютър управлява механичната час", обяснява той пред Нова тв.
От десетилетия у нас се използваха "Шкоди", с които Николай прави сравнение. "Новите локомотиви са подсигурени и измислени за комфорт на машиниста. С климатик, с отопление, с херметически затварящи се врати. Наблегнато е на това, за да може той да управлява влака", казва още той.
Системите за сигурност в локомотива "Smartron" са последно поколение. Присъства и добре познатата система за бдителност, обяснява Николай Христов и допълва: "С педал се натиска през няколко секунди. Трябва да освободим педала и пак да го натиснем. Системата за бдителност подсигурява влака при заспиване на машиниста, при преумора или при припадане на машиниста. Системата при такива случаи автоматично спира влака. Безопасността е на първо място и е гарантирана".
Машините "Аспарух" и "Тервел" са първите нови машини за последните над 30 години.
"Всеки месец ще пристигат първо по два, после по един, докато станат общо 15", заяви преди дни транспортният министър Росен Желязков.
Днес.бг
Коментари
до Анонимен
Ъъъъъ ако смъкнатия прозорец за теб е климатик и радиоточката с програма Христо Ботев кат музикално оформление за тебе е комфорт и умиление .......май не си си извадил още главата отзад ,мога да ти разправям с месеци как се пътуваше с експреса и лято и зима през така бленуваните ти години ,от тогава съм намразил влаковете
И аз да продължа
За това с нетърпение чакахме някоя голяма гара да спре влака за да сменя машина а ние да си купим нещо за ядене и пиене ,щото т.н.бюфет не предлагаше нищо годно за ядене а и цените бяха все едно са в самолет първа класа ,а и колко пъти съм висял прав в коридора в навалица с часове ,и тези 6 часа не бяха най добрия ми спомен
До До Анонимен
Остави го него не му пука, че е живял в мизерия нали бай Тошо е бил на власт тогава кво друго ти е трябвало?
предизборни майтапи
продайте това западнало и пропаднало със крадливи служители БДЖ на китайците , те ша на УПРАЯТ
abv
Хубаво само че, в развитите държави ползват влакове които се движат с 400 км/ч и нагоре, а ние купуваме на някой боклуците.
abv
В 21 век е смешно да се хвали някой, че ще закупи локомотиви , които се движат със 160 км/ч.
Това би вървяло през1980 г. например.
Анонимен
А новите Шкоди как са? Сигурно не отстъпват населен с, освен в цената. А пътниците се возят във вагони, дреме им за локомотива.
Таня христова
Моля за пловдив - софия да има задължително!!! И СКОРО
Анонимен
Най-после след 30-годишно "демократично управление " са купени 2 локомотива! Браво на управляващите! Браво........