Новите локомотиви на БДЖ "Siemens Smartron", кръстени "Аспарух" и "Тервел" вече са в движение по жп линии от София до Варна и Бургас.
Машините са по 80 тона, но са по-тихи от предходниците си и развиват скорост до 160 километра в час.
Николай Христов е сред малкото български машинисти, които вече са сядали в кабината и могат да споделят впечатленията си: "Управлява се много лесно. Целият локомотив е дигитализиран. С контролерите в локомотива задаваш информация на компютъра. И самият компютър управлява механичната час", обяснява той пред Нова тв.
От десетилетия у нас се използваха "Шкоди", с които Николай прави сравнение. "Новите локомотиви са подсигурени и измислени за комфорт на машиниста. С климатик, с отопление, с херметически затварящи се врати. Наблегнато е на това, за да може той да управлява влака", казва още той.
Системите за сигурност в локомотива "Smartron" са последно поколение. Присъства и добре познатата система за бдителност, обяснява Николай Христов и допълва: "С педал се натиска през няколко секунди. Трябва да освободим педала и пак да го натиснем. Системата за бдителност подсигурява влака при заспиване на машиниста, при преумора или при припадане на машиниста. Системата при такива случаи автоматично спира влака. Безопасността е на първо място и е гарантирана".
Машините "Аспарух" и "Тервел" са първите нови машини за последните над 30 години.
"Всеки месец ще пристигат първо по два, после по един, докато станат общо 15", заяви преди дни транспортният министър Росен Желязков.
Днес.бг
Коментари
Енчо ДянковАнонимен
До тук всичко добре,но трябваше ли да си подарим печелившото летище София,за да купим 15локомотива,при положение че милиарди евро влязоха в държавата по различни програми.Да,навярно щеше да бъде по трудно да отстраним некадърниците внедрени в тази структура,който не успяха да я направят печеливша,отколкото да се купят нови локомотиви.И въобще в цялата ни икономика начина на управление е същия.