Да се създаде система на въздействие от мерки за затягане на дисциплината по училищата бе сред дискутираните теми на среща между зам.-министърът на образованието Кирчо Атанасов и директори на училища в Шуменско. „Дисциплината не е онази, която познаваме, необходими са мерки и те да не бъдат едностранни, а да се въздейства върху ученика така, че да се почувства субект и участник в учебния процес, провокиран от учителя“, каза Атанасов. Той призова за партньорство между учители и ученици и поиска предложения от мерки за затягане на дисциплината. Като един от подходите той посочи да се върне оценяване на поведението на ученика, но отбеляза, че са „необходими и съвременни механизми въздействащи и формиращи поведението на ученика“. За пример Атанасов посочи въвеждане на обществено полезен труд за нарушителите на дисциплината като им се възложи работа в библиотеката, градинките и двора на училището и даде пример с Парис Хилтън и Наоми Кембъл. „Как такива богати хора бяха осъдени за обществени нарушения и положиха общественополезен труд, а за учениците има достатъчно много места, за да им се въздейства“, каза зам. -министърът. Той посъветва директорите да не прибягват до преместване на ученика в друго училище, а първо да му се даде шанс да се оправи и като следваща крачка да се прибегне до по-големи наказания. ШУМ.БГ