Авиопревозвачът Wizz Air осъди летище София и Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) за еднаквия размер на таксите на стария и на новия терминал. Решението на Върховния административен съд по казуса е от 21 януари и е окончателно, съобщава "Капитал". То потвърждава решението на Административен съд - София.
Проблемът за Wizz Air започна, след като в края на октомври 2016 г. таксите на двата терминала бяха изравнени, за да може Ryanair да се премести на новия терминал, след като летището отесня. Това създаде неравнопоставеност за авиокомпаниите, които останаха на стария терминал, предлагащ по-лоши условия. Така две поредни години Wizz Air обжалва размера на таксите - за 2017 и 2018 г. Летището обяснява по-високия размер на такса пътник на стария терминал през предходните години с изтегления заем, който за 2016 г. например е бил на стойност 10.3 млн. лв.
Споровете по отношение на начина на определяне на летищните такси на аерогара София набъбват, като в момента трите авиокомпании, превозващи най-много пътници на летището, обжалват драстичното вдигане на таксите и за настоящата година. Решението за вдигането на таксите беше подписано от изпълнителния директор Владимир Рапонджиев на 30 октомври. С него той съобщи на авиокомпаниите, кацащи на столичната аерогара, че такса пътник се увеличава с 60.3%, такса сигурност - с 94.6%, такса шум - с 59% и т.н. Впоследствие то бе спряно с временно решение на Гражданска въздухоплавателна администрация, според което таксите остават същите като предходната година, като това ще е, докато се чака окончателното решение на дирекцията.
Повече подробности четете тук.
Дневник
Коментари
Анонимен
само че летище София ще обжалва в съдът и понеже съдиите са корупирани не само че няма да платят и стотинка ами ви зар ще им плати за нанесени морални щети