Публични събития, но при спазване на всички ограничения и противоепидемични мерки, предизборни диспути в обществените медии и агитационни материали, които трябва да бъдат премахнати до седем дни след изборите - това предвиждат разписаните в 56 точки правила за провеждане на предизборната кампания за парламентарните избори на 4 април, приети от Централната избирателна комисия (ЦИК).
Предизборната кампания се открива на 5 март, т.е. 30 дни преди изборния ден, и приключва в полунощ на 2 април. Тя се води само и единствено на български език. Забранени са анонимните агитационни материали.
В правилата не е разписано кои предизборни дейности са разрешени и кои - не, но се посочва, че трябва да се спазват въведените противоепидемични мерки. Към момента те ограничават всякакви предизборни събирания, но дават възможност за срещи "очи в очи" с кандидатите. В правилата е упоменато само, че за предизборни събития не могат да се сключват договори за охрана с полицейските органи, както е на други избори.
Всички агитационни материали трябва да съдържат информацията, че купуването и продаването на гласове е престъпление. Те не могат да се лепят на по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването. Предвижда се да се премахнат до седем дни след гласуването, т.е. до 11 април.
В правилата се урежда предизборната кампания в обществените медии, за която се подписват споразумения, както и се обяснява, че в електронните, печатните и онлайн медиите може да има както платени, така и безплатни форми на отразяване. Забранява се в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция, инициативен комитет или кандидат.
Засега партиите планират основно кампания в интернет и чакат да видят какви ще са мерките от 1 март.
Дневник
Коментари
Добави коментар