Рекламисти:Възмутени сме от обидите към българите в австралийската реклама
"Още утре ще купя везана българска покривка и ще я изпратя на M&S Saatchi в Австралия, за да видят съвършенството на българското ръкоделие и изкуството на българските ръце. Това каза за БГНЕС управителят на българския офис на рекламната агенция на Ideo-Saatchi&Saatchi Милин Джалалиев.
Той бе категоричен, че между световната компания Ideo-Saatchi&Saatchi и австралийската M&S Saatchi няма нищо общо. M&S Saatchi няма представителство в България, уточни Джалалиев. Той съобщи, че се е свързал с австралийската компания и е изпратил писмо, с което изразява възмущението си от рекламата, осмиваща уменията на българите да шият. "Тази реклама не отговаря на никакви изисквания за морал и почтеност, тя дискриминира българската нация. И аз съм още по-изненадан и огорчен, че най-големият рекламен фестивал в света дава сребърна награда на подобна реклама. Затова се обърнах и към Българската асоциация на рекламните агенции с искане тя да заеме позиция", каза Милин Джалалиев. БГНЕС припомня, че в реклама на австралийска марка ризи се задава въпроса:"Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?“. рекламата е създадена от австралийския клон на агенцията M&S Saatchi. Текстът към печатната визия на Herringbone гласи: "Ризите, шити на ръка, са толкова добри, колкото ръцете, които ги шият. Ето защо точно Хенри Бувоа е нашият главен шивач. С обиколка на ръката 6 см., само тя е подходяща да ушие риза с не по-малко от 11 347 шева, които свързват нейните 19 части. Хенри е от Франция, нация с малки и фини ръце. Известни са с изтънчените дейности като гравиране и свирене на флейта. Тази генетична предпоставка показва защо французите са прочути със създаването на фини модни облекла, а не например със зидарска дейност. Ето защо българите не са известни със своите шивашки умения, тъй като пръстите има са дебели като салам. Никога не купувайте риза, шита от българин. За най-фини детайли винаги купувайте ризи, правени от шивачи с малки ръце. На света няма шивач с по-малки ръце от нашия Хенри". Кампанията има и 3-минутен телевизионен клип вариант, в който обаче не се споменава и дума за "бездарието" на българина, а се показва житейската история на шивача с миниатюрни ръце Хенри, подчертава class.bg /БГНЕС
184
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар