Американското поделение на "Фолксваген" се извини днес, че е пуснало фалшиво съобщение, че името на компанията ще бъде променено - гаф, който бе посрешнат с остри критики в социалните мрежи.

Това се случва часове преди 1 април - ден на шегата, в който фирми си позволяват закачки с подвеждащи съобщения за себе си, които обикновено се разбира, че са неверни, защото са твърде невероятни.

Сега обаче бе обявено, че в САЩ компанията ще се казва вече Voltswagen of America, като прекръстването на "Волтсваген" целяло да насочи вниманието към усилията за преминаване към електромобили, обясниха от фирмата.

"Извиняваме се, ако сме разочаровали някои хора и съжаляваме за объркването, което създадохме", пише в съобщението.

"Фолксваген" още не се е изчистила от скандала с измамите за изпусканите вредни емисии на дизеловите ѝ коли и това вердага бе използвано от критиците ѝ. "VW лъга, че ни продава дизели, сега лъжат, че ни продават електромобили", написа блогът Automotive News. "Те изглежда си мислят, че да лъжеш аудиторията е приемлива корпоративна стратегия", допълва изданието.

Съобщението не изглежда съвсем като неволна грешка, защото се появи на сайта и бе придружено от туитове и репортажи от "Ройтерс" и други световни агенции. В него имаше подробно описание за ребрандирането и дори ново лого.

Тексът бе оттеглен от компанията късно във вторник.

"Прекръстването трябваше да е съобщение в духа на шегите за Първи април, изтъквайки началото на изцяло електрически SUV, както и решимостта ни да осигурим електрическа мобилност за всички", заяви говорител на VW U.S.

Говорител на "Фолксваген" в Германия само каза, че ребрандирането е "добра идея".

Дневник