Американският телеком гигант AT&T е в напреднала фаза на преговори за сливане на притежаваните от него медии като CNN и Time Warner с Discovery. По този начин само три години след битката да получи регулаторно одобрение за купуване срещу 85 млрд. долара на Time Warner телекомът предприема различна стратегия.

Сделката може да бъде обявена още днес (според "Ройтерс" вероятната цена е 43 млрд. долара) и ще представлява събиране на едно място на всички притежавани активи от Warner Media, включително HBO и Warner Bros, твърди "Ню Йорк таймс", а новината първо съобщи "Блумбърг". Discovery има популярни канали като OWN на Опра Уинфри, HGTV за ремонт и търсене на жилища, Food Network и Animal Planet.

Ако това се случи, ще се обединят две от най-големите медийни групи в САЩ и заедно ще отправят предизвикателство към доминиращите в стрийминга компании като Netflix.

Warner Media се ръководи от Джейсън Кайлар, един от ранните лидери в този бизнес и първия изпълнителен директор на Hulu. Дейвид Заслав е начело на Discovery от 14 години ("Ройтерс" твърди, че той ще оглави и новата компания) и превърна групата във водещо име в риалити форматите, но не е особено горещ привърженик на новинарските канали, а това би било проблем за CNN, освен ако той не вижда в международния телевизионен канал възможност за повече спорт. Discovery е собственик на Eurosport и комбинация с Turner би вкарала през CNN този канал на американския пазар. Turner вече притежава правата за Голямата бейзболна лига, Националната баскетболна асоциация, националната асоциация за атлетика N.C.A.A. и Националната хокейна лига.

Евентуалната нова компания би била по-голяма от Netflix или NBCUniversal. Обединяващите се групи са имали през миналата година продажби за над 41 млрд. долара и оперативна печалба от повече от 10 млрд. долара. Това би наредило новото име зад безспорния лидер Walt Disney Company. Очертаващият се модел е от нов тип - солидни печалби от добрата стара кабелна телевизия, влагани в стрийминг.

Битката за това да откъснат потребителите, забили нос във Facebook, YouTube или TikTok, кара медийните компании да се уголемяват, а това може да се окаже поредна фаза от медийни сделки. Освен това телекомът ще има по-атрактивно съдържание, което да продава на мобилните устройства на потребителите си, на които и в момента предлага с отстъпки абонамент за HBO Max.

AT&T би спечелила от такава сделка най-малкото с промяна на представата за нея като за телеком и кабелен оператор. В същото време тя няма достатъчно свободни средства за големи инвестиции, защото дългосрочният ѝ дълг е 159 млрд. долара, вкл. 23 млрд. долара, които през февруари се съгласи да плати за допълнителен 5G лиценз. Затова отделянето на медийния бизнес в нова компания има своите силни страни, макар и да е вид признание, че навлизането на AT&T в медийния бизнес не е оправдало очакванията.

Дневник