Европейският съюз и Обединеното кралство започнаха едновременно антитръстови разследвания за бизнес модела на "Фейсбук" за събирането на данни от хората, които продават и купуват стоки през платформата му.
Европейската комисия и Британският орган за конкуренция ще проверят дали "Фейсбук" използва данни от обявите за покупка и продажба на стоки и за запознанства, за да се конкурира с тях чрез собствените си приложения за продажби, както и дали платформата му за продажби "Маркет плейс" (Market Place) е включена в социалната мрежа в противоречие с европейските правила.
Близо 7 млн. компании рекламират във "Фейсбук".
Говорител на Еврокомисията съобщи, че макар европейското и британското разследване да са независими едно от друго, регулаторите в Брюксел и в Лондон са работили заедно по подготовката им.
"Ще разгледаме подробно дали тези данни дават на "Фейсбук" неправомерно конкурентно предимство, по-специално в сектора на онлайн рекламите, където хората купуват и продават стоки всеки ден и където "Фейсбук" също се конкурира с компании, от които събира данни", заяви еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер. .
Когато рекламират своите услуги във "Фейсбук", компаниите, които също се конкурират директно с Facebook, могат да му предоставят търговски ценни данни. След това Facebook може да използва тези данни, за да се конкурира с компаниите, които са ги предоставили, съобщи Еврокомисията.
"Фейсбук" заяви, че ще си сътрудничи изцяло както с разследванията на ЕС, така и с Обединеното кралство, "за да демонстрира, че те са неоснователни".
Социалната платформа е поредният технологичен гигант, който влиза в разследване от Вестагер, която прибра 8 млрд. евро глоба от собственика на "Гугъл" "Алфабет" за непазарно поведение и разследва "Амазон" и "Епъл".
Дневник
Коментари
Добави коментар