Основна пречка за масовото навлизане на електромобилите, след постоянно падащата цена, е капацитетът на батериите и възможностите за зареждане.

В момента средният обсег на електромобилите с едно зареждане е около 400 км, а на класическите двигатели с вътрешно горене - между 800 и 1000 км. В добавка бензиностанции има на всяка крачка, а макар и увеличаващи се, бързите зареждачки за елетрически коли все още са рядкост.

Едно решение е да се вземе принципът на тролейбусите и някои влакове - самият път да осигурява електричество. Това е и концепцията зад експерименталната технология, която ще тества Транспортният департамент на щата Индиана, САЩ.

Става дума за магнетизиран цимент (очаквано кръстен магмент), движението по който един ден може да осигурява зареждане на електромобили, а полагането му да е същата цена и със ефективност като стандартен асфалт, пише Autoblog.

Технологията сега се тества все още само в лаборатория, но скоро в Индиана ще се строи малка отсечка - около половин километър, и ако това е успешно, следващата стъпка е да започне постепенна подмяна на всички пътища в щата с новия материал.

Преди това той ще трябва да може да зарежда електрически ТИР с до 200 киловата, което би било наистина сериозно постижение. Според създателите на магмента - едноименна германска компания и екип от Университета "Пърдю", настилката ще позволява ефикасност до 95% на безжично зареждане, т.е. с едва 5% загуби. Разбира се, това са заявките, с които компанията си търси инвеститори.

Щатът Индиана не е единственият в този тип експерименти - наскоро Великобритания планира бъдеща инвестиция от 780 млн. паунда за подобна технология.

Клуб Z