Агенция фантом дискредитирала Първанов, социолози бесни на медиите
Изследването, че евентуална президентска партия ще бъде трета политическа сила, е пуснато от някой, който иска да дискредитира президента Георги Първанов, но го прави с проучване уж в негова полза. Такова мнение изрази шефът на социологическата агенция “Маркет Линкс” Румяна Бъчварова.
Всяко нещо, което си служи с измама и с фалшификация не може да повлияе положително на никого. Така пък шефът на “Алфа рисърч” Боряна Димитрова отговори на въпроса дали добрите резултати за т.нар. президентска партия ще се отразят положително на рейтинга на държавния глава.
В сряда агенция “Маркет рисърч”, оповести чрез БТА социологическо проучване за рейтинга на евентуална президентска партия. Тази агенция обаче се оказа фантом и не съществува, показа проверка. Името на “Маркет рисърч” поразително прилича на събирателно между “Маркет линкс” и “Алфа рисърч”. Проучване в ДАКСИ показа, че не съществува социологическа агенция с такова име. От Софсправка предоставиха стационарен телефон на агенция с такова име и два адреса – един на регистрация и един на дейност. Единият адрес е в столичния квартал “Хиподрума”, бл. 139, вх. Б, а другият е на ул. “Христо Белчев” №15. Управител на “Маркет рисърч” се води Стефания Труска. Предоставеният от “Софсправка” телефон обаче се оказа, че не може да бъде набран. Главният редактор на отдел “Вътрешна информация” в БТА Аглиада Маринова заяви, че проучването е получено по e-mail. Държавната агенция не е проверила достоверността на изследването, като се аргументира с наличието на адрес и координати във въпросния e-mail. Главният редактор отказа да предостави координатите на “Маркет рисърч”, тъй като те трябвало да се търсят в друга стая. Адресът в електронното писмо обаче се различава от адреса, даден от Софсправка. Маринова смята също така, че данните от проучването са били изпратени на всички медии.
Изпълнителният директор на БТА Максим Минчев обеща да коментира, след като се запознае с информацията, но след това не отговаряше на мобилния си телефон.
Шефовете на социологическите агенции “Маркет Линкс” и “Алфа рисърч” Румяна Бъчварова и Боряна Димитрова бяха възмутени от публикуването на “проучването” в БТА. Бъчварова заяви, че подобна агенция не е известна на Българската социологическа асоциация, а медиите трябва да проверяват информацията, която получават, за да не станат проводник на нечии политически интереси.
Неприемлива и възмутителна е практиката по толкова скандален начин да се появи една агенция, взаимстваща имената на две други агенции, които съществуват на българския пазар, за да взриви общественото мнение с едно изследване, коментира и Боряна Димитрова. Според нея е възмутително по подобен контрабанден начин да се тества идеята за президентска партия, която всички отричат, че съществува. Тя добави, че това дискредитира останалите участници в социологическото и медийното поле. Възможно ли е една национална агенция да получи известие от някъде, без да се заинтересува кой стои зад него, достоверни ли са тези данни, когато касаят толкова съществен въпрос, попита Димитрова. Силно се съмнявам, че такова нещо може да бъде тиражирано без да има подкрепа от някого, допълни социологът. Тя добави, че БТА трябва да каже откъде е получено въпросното съобщение.
455
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар