Висшият съд на Европейския съюз отхвърли в четвъртък жалба, подадена от Брюксел, Мадрид и Париж срещу Европейската комисия, в която те настояваха да бъдат отменени твърде високите според тях ограничения за емисиите на азотни оксиди от автомобили.
По този начин Съдът на Европейския съюз отмени по-ранно решение в полза на градовете от Общия съд - първа инстанция, което беше обжалвано от Германия, Унгария и Еврокомисията.
Става въпрос за въведените след скандала "Дизелгейт" през 2015 г. реални тестове за емисии от шофиране в допълнение към лабораторните резултати на производителите и определянето на граници на емисиите на азотни оксиди за леки автомобили и търговски превозни средства, съобщава Ройтерс
Градовете се оплакаха, че ограниченията са по-високи от тези на стандарта "Евро 6", който се прилага за леки превозни средства, регистрирани от 2015 г. Те твърдят, че това подкопава способността им да регулират движението на превозните средства за намаляване на замърсяването на въздуха.
Общият съд подкрепи тяхното становище, както и генералният адвокат в съвета си към съдиите от Съда на ЕС. Те обаче не се вслушаха в основния си съветник и отмениха решението на Общия съд.
Съдът на ЕС констатира, че директивата на Комисията се отнася само за регистрация и продажба на превозни средства, а не за движението им по пътищата, така че градовете не са пряко засегнати от законодателството. Въпреки това градовете могат да ограничат движението на автомобили, за да защитят околната среда, без да нарушават правото на ЕС.
Високото съдържание на азотни оксиди в атмосферата предизвиква киселинни дъждове и смог. Основните излъчватели на тези химични съединения са тецовете, азотноторовите заводи и автомобилите.
Дневник
Коментари
Добави коментар