Компанията "Central European Media Enterprises Ltd." (CME) обяви, че се е споразумяла за придобиването от "Top Tone Media Holdings Limited" на 80% дял в две български телевизии, съобщава американското издание "U.S.Newswire". Това са националната "TV2" с наземно излъчване, стартирала през ноември 2007 г., и "Ринг ТВ", спортна кабелна телевизия. Общата сума по сделката, която ще бъде платена в брой, се очаква да бъде около 172 млн. долара преди уреждането на дълговете и оборотния капитал, както и сумите на потенциални необявени задължения. Очаква се сделката да бъде приключена до две седмици. Във връзка със закупуването "CME" ще подпише и консултантско споразумение с Красимир Гергов, известен медиен предприемач в България, който ще продължи да осигурява експертните си оценки и съвети за развитието на "TV2", "Ринг ТВ" и останалите медийни активи на "CME" в България. Майкъл Герин, изпълнителен директор на "CME", коментира: "Тази покупка е важна стъпка в продължаващата експанзия на нашите операции в ефира на Централна и Източна Европа. Навлизането ни на българския пазар е първата нова територия за "CME" през последните 3 години и показва способността ни да продължим стратегията ни за разрастване в региона. Групата "TV2" с основен бизнес национална ефирна мрежа и поддържащи активи като кабелни канали е изключително подходяща за нашия мулти-телевизионен бизнес модел. Гледаме напред към навлизането в България, която има динамична икономика и бързо разрастващ се пазар на телевизионни реклами". Адриан Сърбу, програмен директор на "CME", коментира: "България представлява отлична възможност за "CME". Българският телевизионен пазар е доминиран от няколко основни играчи и аз силно вярвам в способността на "CME" да стане лидер там през следващите 5 години. Тази цел е постижима чрез развитието на местни програми, обединяване с румънски оператори и използване на нашите доказани умения и ноу-хау. Тази покупка е поредния "крайъгълен камък" в стратегията ни за разширение чрез Централна и Източна Европа". След приключването на сделката "Top Tone Media Holdings" ще запази възможността си да продаде останалите 20%, но едва 5 години след окончателното финализиране и на цена, основаваща се на обща преценка. "CME" ще има правото да предложи 14% от своя дял след петата година от финализирането на сделката. "TV2" е начинаеща мрежа, достигнала 70% от техническите си възможности. Тя стартира през ноември 2007 г. и е една от трите частни общонационални ефирни канала освен единствения, който е собственост на държавата. Българският пазар на телевизионни реклами бе около 168 млн. долара през 2007 г. и се очаква да нараства с около 20% годишно през периода 2008-2012 г. България се присъедини към Европейския съюз през 2007 г. и населението й е 7,6 млн. души, като 70% от тях живеят в градовете. "CME" е телевизионна компания с водещи мрежи в 6 централно- и източноевропейски държави с общо население около 90 млн. души. Телевизионните станции на компанията са разположени в Хърватия ("Nova TV"), Чехия ("TV Nova", "Galaxie Sport", "Nova Cinema"), Румъния ("PRO TV", "Acasa", "PRO Cinema", "Sport.ro", "MTV Romania", "PRO TV International"), Словакия ("TV Markiza"), Словения ("POP TV", "Kanal A") и Украйна ("Studio 1+1", "Studio 1+1 International", "Kino" и "Citi"). "CME" се търгува на борсата "NASDAQ" и на Пражката фондова борса (с обозначение "CETV"), посочва изданието. /БГНЕС