България и Румъния започват едновременни проучвания на петте места от двете страни на Дунав за изграждане на нови мостове. За румънската страна драгирането на Дунав е приоритет, а България от 20 юни започва драгиране на реката със собствени средства. До седмица Министерството на транспорта ще обяви обществена поръчка за драгажни дейности, обяви министърът на транспорта Николай Събев на среща на съвместната българско-румънска работна група по свързаността в Букурещ, съобщи пресцентърът на министерството.

Осигурено е финансиране от 15 млн. лв. за удълбочаване на Дунав. "Документацията е подготвена и вече е изпратена в Агенцията за обществени поръчки за предварителен контрол, а средствата са разпределени за 3-годишен период", обясни Събев.

За общия проект Fast Danube Събев и румънският му колега Сорин Гриндяну се разбраха до края на 2022 г. обща работна група да подготви съвместния проект за финансиране от ЕК на набелязаните инженерни мерки по реката.

Министър Събев информира румънския си колега, че България има пълна готовност за пускането на фериботната връзка Русе - Гюргево и предложи да се извършва общ граничен контрол в Русе, докато в Гюргево се създадат необходимите условия за това.

Събев обяви още, че България е предвидила да започне ремонт на своята част от Дунав мост I през юли, което според румънците може да създаде сериозни проблеми за туристическите и търговските потоци. Министър Събев каза, че ще обсъди въпроса с вицепремиера Гроздан Караджов, за да може "да се планира времето за ремонт така, че трафикът между двете държави да се затрудни в минимална степен".

Дневник