
2/3 от обажданията на 112 във Варна лъжливи
2/3 от всички обаждания на спешния телефон 112 във Варна, обслужващ Шуменска област, са лъжливи. Това каза на пресконференция днес директорът на Районен център 112 в морската столица Никола Вълев.
„Всеки ден получаваме около 3000 повиквания, 1000 от тях са за реални инциденти“, каза Вълев. Останалите позвънявания били лъжливи. Най-често хората се обаждали, за да проверят дали работи телефон 112, да се пошегуват, или си мислели, че това е телефона на услуги.
„Гражданите, които се обаждат само за проба, трябва да знаят, че дори когато звънят от мобилен телефон без СИМ-карта, позвъняването им може да се проследи и да бъдат открити“, предупреди главният директор на “Национална система 112” Стоян Граматиков.
В Центъра във Варна, който бе открит на 30 септември, работят 43 души. На смяна във всеки един момент са 8 оператори и двама координатори. Те приемат обаждането и веднага го препредават на специалистите, от чиято компетенция е съответния случай – пожарна, полиция, спешна помощ, гражданска защита, планинска или морска спасителна служба. Все още работят и старите спешни телефони – 150, 160 и 166. Целта е обаче постепенно хората да свикнат да звънят на единния 112. Районният център във Варна обслужва жителите на областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище.
Стоян Граматиков и Никола Вълев днес дадоха пресконференция във Варна.
ШУМ.БГ

400
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар