Общински съветници от Шумен искат пълна забрана на движението на Индивидуални електрически превозни средства /ИЕПС/ по пешеходните зони. Към тях спадат електрически тротинетки, ховърбордове, електрически скейтбордове и други превозни средства, които имат електрически двигател.
Предложението за промяна на Наредбата за организация на пешеходното и автомобилното движение на територията на Община Шумен е на общинския съветник Владимир Йолов и колегите му от групата на ГЕРБ. То е внесено в деловодството на Общината и ще се гледа на следващото заседание на местния парламент през юни.
В докладната записка се предлага създаването на изцяло нов раздел в Наредбата „Особени правила за някои участници в движението“.
В него е записано:
„Движението с индивидуално електрическо превозно средство в паркове, градини, площади, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, тротоари на територията на Община Шумен, както и в рамките на кръстовищата с пресичания на пешеходни зони, е забранено. Ограничението не се прилага за пешеходци при движение чрез бутане на индивидуално електрическо превозно средство“.
Електрически превозни средства на територията на община Шумен могат да бъдат управлявани при спазване на някои изисквания и ограничения.
Например деца под 14-годишна възраст нямат право да управляват ИЕПС, а тези на възраст от 14 до 16 години могат да ги управляват само по велосипедната инфраструктура. Лица с навършена 16-годишна възраст могат да управляват ИЕПС само по велосипедната инфраструктура и по уличната мрежа, на която за всички превозни средства е разрешена максимално разрешена скорост до 50 км/час.
Също така всички водачи на ИЕПС до 18-годишна възраст са длъжни да използват предпазна каска.
Предлагат се и по-общи ограничения при управление на електрически превозни средства – да се карат по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – най-близо до дясната граница на платното за движение. В тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост те трябва да са с включени светлини, а водачите да ползват светлоотразителни елементи по облеклото си.
Наредбата предвижда и санкции.
Глобата за физическо лице е 200 лв. при първо нарушение и 400 лв. при повторно. За юридически лица, даващи под наем ел. превозни средства, глобите започват от 1000 лв.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Много разумно предложение.
Гарванът
Предложението е много разумно, подкрепям !
Но правописа....„Особени правила за някой участници в движението“...
Анонимен
Много добро и адекватно предложение, дано се приеме.
Краси Янев
Тротинетката е едно чудесно средство за екологичен начин на придвижване! Подобна забрана накарала много хора да се върнат в авотмобилите си с газови уредби и да замърсяват околната среда!
Анонимен
Напълно подкрепям!
В градската градина, където е пълно с деца постоянно прелитат с ел. тротинетки, без да се съобразяват, че от някъде може да изскочи дете.
Градската градина е за разходки и отдих, не за тротинетки.
Анонимен
То и за велосипеди е забранено по пешеходната зона по центъра, но кой го спазва? Няма никакъв контрол..
Анонимен
Пълен идиотизъм. Дайте да глобяваме и за ходене пеша с различни обувки или чорапи. Ако нашите родители бяха като Вас сигурно навремето всички щяхме да сме глобени за каране на лагерни колички, защото с тях се развиваха и по-високи скорости. Позор за вносителите на това безумно предложение. Оставете децата да изживеят деството си.
krasey
Отчитане на дейност...
В други общини приеха такива наредби още миналата година и ефект - нулев.
Кой ще контролира, следи и глобява извършителите на нарушения ?
Петър Александров
Няма какво да обмислят чл. 80 а. от ЗДвП е описано ясно всичко.