Протестът в подкрепа на кмета на София Васил Терзиев изпълни улицата пред сградата на Столичната община. Събитието е под наслов "Подкрепа за кмета на София срещу мафията" и е вследствие на продължаващото четвърти ден гражданско неподчинение на служителите на наземния градски транспорт в столицата. В района има засилено полицейско присъствие.
Никой тук не заслужава да страда, защото иска промяна за града си. Никой не заслужава да страда, защото е упражнил правото си на свободен избор. Само че нашето страдание е в полза на някои икономически и политически интереси, затова страдаме, казаха представители на организаторите на протеста пред събралите се. Според тях кметът е избран честно от гражданите и ако някой ще го сваля от поста, това ще са отново те, ако не са доволни от работата му.
На място има много представители на ПП-ДБ, сред които лидерите Кирил Петков, Божидар Божанов и Ивайло Мирчев.
"Театърът, който днес го отигра Борисов, беше много показателен. Те създадоха проблем, опитаха се да натиснат кмета, но той не се поддаде. От ГЕРБ бяха направили менгеме - държавата не дава пари отгоре, а общинския съвет саботира отдолу, и кметът да бъде затиснат по средата. Оказа се, че това не сработи, каза пред журналисти съпредседателят на "Продължаваме промяната - Демократична България" Кирил Петков.
На въпрос откъде ще дойдат парите, Петков отговори, че това е подходът на ГЕРБ и ще дойдат от данъците.
Кметът и сега няма подкрепата на Общинския съвет. Единственото, което Терзиев има зад гърба си, са софиянци. Видяхте, че когато той не се огъна и каза, че няма да се поддаде на рекет, те го оцениха. Това е най-ценното, каза още Петков.
Според него протестиращите от градския транспорт са били използвани от политическото общество, въпреки че някои от тях наистина имат нужди и проблеми.
Голямата битка е когато срещу нас се играе мръсно, да играем твърдо, но с благородство и добрина. Да си печелим битките с уважение, не като чупим. Политическата конкуренция не трябва да бъде свързвана с това как никой, освен теб, не може да направи нещо добро, каза кметът на София Васил Терзиев пред протестиращите в негова подкрепа.
Кметът допълни, че в поредната криза сме показали, че можем да бъдем общество. "Това ни е силата, да бъдем общество. Благодаря ви за всички инициативи, които се появиха в тази криза. Нека да покажем колко повече можем, когато сме заедно. Нека това да ни стане част от ежедневието", прикани кметът събралите се.
По неговите думи една млада администрация е успяла да постигне повече от предишната, която е управлявала столицата 18 години. "Както стана и днес - създаваме проблем, после го решаваме. Спасителят идва и проблемът се замита под килима. Не искаме да е така. Искаме да има дългосрочно мислене, някаква цел и принципи", заяви Терзиев.
Той благодари на гражданите и ги прикани да отстояват принципите и ценностите си и да не бъдат "смазани от машината". В дни като този хора като вас ни дават надежда, каза кметът Терзиев.
Очаква се протестът да премине в шествие, като крайната му точка ще бъде пред сградата на президентството.
Междувременно стана ясно, че наземният градски транспорт в София ще работи утре. Това обяви Георги Панайотов - председател на КТ "Подкрепа" в столичния електротранспорт, цитиран от БНР.
"От синдиката ще продължат да отстояват по-високи възнаграждения за служителите в сектора", заяви още Панайотов.
Допълнителните 15 милиона лева, които държавата ще отпусне на Столична община, ще бъдат достатъчни за удовлетворяване на исканията на работещите в градския транспорт за увеличение на основните им заплати с 300 лв., заявяват във Фейсбук от Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ.
В същото време на съвместно заседание три комисии в СОС обсъждат проблемите в градския транспорт. Председателят на транспортната комисия предлага да общината да отпусне още 15 млн. лв. , освен тези от кабинета, с които да заздравят дружеството и осигурят по-добри условия на труд. Един от основните спорове в залата са "за" и "против" отпускането по 300 лева на калпак за работещите в градския транспорт преди да бъде приет икономически план за развитие на дружеството и обосновка.
От "Спаси София" пък предложиха план план за дългосрочно решаване на проблема с градския транспорт на София, като в него влиза и искане за 20-процентно съкращение на администрацията в четирите транспортни дружества.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
Политически трупове
Анонимен
Театър ни играят че да не забележим как пак от джоба на народа ще бъдат платени заплатите на софиянци. Иначе не щем да чуем гласа на баба Пена и бай Сали, ама няма проблем техните пари да отиват за стачкуващи служители на софийска общинска фирма.