Общинският съвет в Шумен прие след разгорещен дебат новия Генерален план за организация на движението /ГПОД/. Документът е задължителен за градове с над 30 хил. жители.
„За“ гласуваха 25 съветници. Бутон „Против“ или „Въздържал“ натиснаха представителите на ГЕРБ и „Възраждане“.
Новият Генерален план предвижда въвеждане на еднопосочно движение по 95 улици или части от тях. Също така забрана за паркиране на булевардите и на някои от големите централни улици. В ГПОД е заложена и светофарна уредба за кръстовището при „Практикер“.
Дебатът в сесийна зала се насочи основно към забраните за паркиране. С дълги изказвания бяха съветниците от „Възраждане“, според които целият Генерален план е недомислен и трябва да се върне за доработка. Ивайло Илиев от ГЕРБ заяви, че планът е пълен с много слабости, които трябва да бъдат дискутирани. Данаил Данчев от „Кауза Шумен“ каза, че „някои нецелесъобразни неща“ в ГПОД ще се наложи да бъдат отложени по-нататък във времето.
Кметската администрация защити Плана. „Това е стратегически документ, като след приемането му ще бъде разработен план за реализиране на мерките. Не виждам защо трябва да гледаме тесногръдо. Мисля, че е крайно време шуменци да имат генерален план“, каза зам.-кметът Николай Колев. Той обясни, че по закон всяка улица с ширина под 5,5 метра трябва да бъде еднопосочна.
Успокоение внесе и главният архитект на общината Цвета Жекова. „Генералният план няма пряко приложение за конкретните обекти. Ще се възложи етапно изпълнение на Плана, като всички мерки бъдат разгледани от Комисията за безопасност на движението, а накрая, след популяризиране сред населението, ще бъдат предложени на кмета за одобрение. Тоест никой не може да осъмне с еднопосочна улица или забрана за паркиране“, каза арх. Жекова.
Кметът Христо Христов заяви, че ГПОД е одобрен от експертите от Общинския експертен съвет и няма място за никакви притеснения.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
В плана има такива нелепици, че не е за разправяне. По ул. Тодор Икономов колите щели да слизат по стъпалата. Ул. Станционна която е четирилентова незнайно защо щяла да е еднопосочна. Според плана градския транспорт бил редовен и стигал до всички квартали...
Пълни небилици от някакви аматьори на които общината е платила 105 000 лева.
Анонимен
Крайно време е преди всяко голямо общинско решение да има запитване/консултация с гражданите на града. Ръководството може и да има най добри намерения с проектите които утвърждава, но от коментарите се вижда че често важни за шуменци детайли не са били обсъдени.
Анонимен
Плана е правен от хора които никога не са стъпвали в Шумен. Хора напълно некомпетентни. И хора които дори не са ползвали някое CAD приложение което да им помогне за организация на трафика или за определяне маршрутите и честотата на градския транспорт. От общината са изхарчили на вятъра тези пари.
мечо бокса
като съм дал пара за беенве и за номер ште карам от кадето искам. нали за това се дават пари.
Анонимен
Помнете ми думата - след една година никой няма да си спомня за този план.
Но парите вече са усвоени.
Барон Крес фон Кресенщайн
Щом ГРОБ и Израждане са против значи планът е добър.
Венци Мазнев
Само Петър Петров казва цялата истина!
Над пазара
Ул. "Ален мак" е еднопосочна, но след пресечката с "Еделвайс" до края всеки паркира където иска и се кара на слалом. Същото е и с ул." Петко Българанов", която трябваше да стане еднопосочна Изток-Запад. В отсечката между "Цвята Кънчева" и "Ал. Константинов" ще си счупиш ръцете да въртиш волана,а за камиони-. абсурд!
Гарванът
Е те това ме довърши....."..Кметът Христо Христов заяви, че ГПОД е одобрен от експертите от Общинския експертен съвет и няма място за никакви притеснения. .."
Спете спкойно, шуменци.... " няма място за никакви притеснения.."