Общинският съвет в Шумен прие след разгорещен дебат новия Генерален план за организация на движението /ГПОД/. Документът е задължителен за градове с над 30 хил. жители.
„За“ гласуваха 25 съветници. Бутон „Против“ или „Въздържал“ натиснаха представителите на ГЕРБ и „Възраждане“.
Новият Генерален план предвижда въвеждане на еднопосочно движение по 95 улици или части от тях. Също така забрана за паркиране на булевардите и на някои от големите централни улици. В ГПОД е заложена и светофарна уредба за кръстовището при „Практикер“.
Дебатът в сесийна зала се насочи основно към забраните за паркиране. С дълги изказвания бяха съветниците от „Възраждане“, според които целият Генерален план е недомислен и трябва да се върне за доработка. Ивайло Илиев от ГЕРБ заяви, че планът е пълен с много слабости, които трябва да бъдат дискутирани. Данаил Данчев от „Кауза Шумен“ каза, че „някои нецелесъобразни неща“ в ГПОД ще се наложи да бъдат отложени по-нататък във времето.
Кметската администрация защити Плана. „Това е стратегически документ, като след приемането му ще бъде разработен план за реализиране на мерките. Не виждам защо трябва да гледаме тесногръдо. Мисля, че е крайно време шуменци да имат генерален план“, каза зам.-кметът Николай Колев. Той обясни, че по закон всяка улица с ширина под 5,5 метра трябва да бъде еднопосочна.
Успокоение внесе и главният архитект на общината Цвета Жекова. „Генералният план няма пряко приложение за конкретните обекти. Ще се възложи етапно изпълнение на Плана, като всички мерки бъдат разгледани от Комисията за безопасност на движението, а накрая, след популяризиране сред населението, ще бъдат предложени на кмета за одобрение. Тоест никой не може да осъмне с еднопосочна улица или забрана за паркиране“, каза арх. Жекова.
Кметът Христо Христов заяви, че ГПОД е одобрен от експертите от Общинския експертен съвет и няма място за никакви притеснения.
ШУМ.БГ
Коментари
шуменец
Добре е, че се прие плана. В моемнта всеки си паркирва дето му падне и не се съобразява с останалите по типичан Балгърановски тертип. Като станат еднопосочни улиците, ще се паркирва само от едната страна и това ще помогне да се пооправи движението, защото няма да се паркирва и в обратната посока. Във Варна цпо центъра отдавна са еднопосочни улиците, от години.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Шумен - добро място ли е
Не зная как ще се изпълни един такъв план, но по принцип това е единствената правилна организация, кято ще оптимизира трафика, ще го ускори и със сигурност ще доведе до по-малко нерви и сътресения. Всички, които го ругаят имат аргументи, които по никакъв начин не се вписват дори логически в тази концепция, но вероятно - това е всеизвестен факт - промяната плаши и всички скачат, без да има защо...
Анонимен
'Шумен- добро място ли е' е много, много прав..
Анонимен
Кмете кога ще попълниш дупките по улиците. Ти едни дупки не можеш да асфалтираш, как да ти вярваме. Само лъжите са ти истински.
Анонимен
Гледам, има хора които одобряват плана... Поне го разгледайте внимателно. Има го в нета. Няма и дума за нови кръстовища със светофари, освен на Практикер, където и без плана е ясно. Няма нищо за подобряване на градския транспорт - той бил перфектен. Дори велоалеите които се предлагат не отговарят на местата където реално трябва да ги има. Явно свои хора трябваше да вземат едни пари.
Шуменец
Всички ,които печелят избори , после правят каквото си искат . Народа ги е избрал , кучета го яли . А за референдуми и дума не може да става . Пак гласувай народе !
Анонимен
Експерти “спечелили” конкурси на предварителен кастинг. Как пък един нормален не спечели конкурс за служител в общината?
Анонимен
Значи освен "експерти" ,имало и "експертен съвет".Кога ще свърши този идиотски мандат,тази простотия,този бълвоч,тази гавра с човешкия род?