Министърът на вътрешните работи Даниел Митов направи остри изказвания след национално съвещание на МВР с участието на всички областни дирекции.

"Националният координационен център за пътна безопасност трябва да започне да работи ефективно. През последните четири години той се е превърнал във втори КАТ. Това е типичен пример за прогниването и склерозирането на институциите. За това не са виновни хората в администрацията - когато политическата нестабилност не задава посока, администрацията започва да действа по инерция", заяви Митов. Той обясни, че през центъра ще се калибрират усилията на всички институции и структурите на МВР, които се занимават с безопасността на пътя. Той ще помогне за това да не се дублират техните действия, да се координират локациите на проверките, така че рисковите участъци да бъдат покрити, обясни министърът. Според него центърът може да заработи както трябва до десетина дни.

Министърът обяви, че ще проведе срещи с други министри с цел по-добра координация и предприемане на конкретни действия. Един от приоритетите е създаване на електронен механизъм, чрез който водачите да бъдат своевременно уведомявани за наложени санкции или установени нарушения.

Даниел Митов посочи още, че с Министерството на електронното управление ще се мисли как по електронен път водачите да получават бързо известие за това, че са били санкционирани или засечени в нарушение на пътя. Той отбеляза, че в парламента има много предложения как да се подобри връчаването на глобите и събираемостта им.

Митов се обяви за законодателни мерки, които да "извадят опасните шофьори от пътя".

" Например, водачите, които хващаме с концентрация на алкохола в кръвта над 1,2 промила, което влиза вече в категорията престъпление, да им се отнемат книжките до живот. Просто да няма повече право да шофира. По-големи размери на глобите ще бъдат въведени. Това е сигурно", заяви Митов.

"Безотговорните шофьори нямат място на пътя. Книжката не е право - това е привилегия", допълни Митов.

Той е категоричен, че хората, чиято професия е свързана с шофиране, трябва да са много внимателни.

От думите му стана ясно, че ще се търси вариант как освен връчването на нарушенията да става по-бързо, но и събираемостта на глобите да е по-бърза.

"Целта е да стигнем до такива дисциплиниращи мерки и норми, така че да намалим до минимум ПТП-тата и жертвите", заяви Митов.

"Ще се включат не само всички сили на "Пътна полиция", но и жандармерия и полицията, в координация с другите институциите ДАИ и ТОЛ. Трябва усилията на тези институции да са калибрирани, така че да не се дублират и да се координират смените, и локациите на проверките по такъв начин, че рисковите участници да бъдат покрити и в крайна сметка да се намали до минимум възможността за нарушения", каза Митов.

Видимостта на полицията на пътя трябва да е засилена максимално, каза министърът на вътрешните работи.

На базата на много сериозен анализ обсъдихме къде са ни пропуските, какво трябва да се поправя, каза министърът. 

Главен комисар Захари Васков, директор на Главна дирекция "Национална полиция" съобщи, че ще бъде засилен още повече контролът по пътищата, участие ще вземат различни структури на МВР, както и небрандирани автомобили.

Той отчете, че според данните на МВР скоростта е основна причина за тежките катастрофи, но употребата на алкохол и наркотици също.

На въпрос дали МВР работи по информацията от разследването на Антикорупционния фонд за холдинг "Орион" министър Митов коментира, че по всички теми, по които трябва да се работи и по които има сигнали се работи, но няма представа дали има сигнал по тази тема. И.ф. главен секретар на МВР Мирослав Рашков каза, че не може да отговори в момента и няма такава информация.

dir.bg