"Макларън" отново показа, че е най-бързият отбор през този сезон във Формула 1, постигайки за трети път двоен триумф в Гран при.
След като Оскар Пиастри спечели състезанията в Китай и Маями, а Ландо Норис бе негов подгласник, сега същото се случи и в Испания, за да може двамата да увеличат аванса си в генералното класиране, спрямо всички останали.
Победителят в квалификацията Пиастри не остави съмнение в превъзходството си и спечели битката със своя съотборник, въпреки че "кола за сигурност" малко преди края можеше да им обърка сметките.
Тя всъщност обърка тези на световния шампион Макс Верстапен от "Ред Бул", който се движеше трети, но допусна фатална грешка и бе изпреварен от Шарл Леклер ("Ферари"). Отказ на нидерландеца да отстъпи позиция означаваше 10-секундо наказание и падане до десета позиция в крайното класиране.
Леклер се качи на подиума за трети път през сезона, а Джордж Ръсел от "Мерцедес" завърши четвърти. Пети Нико Хюлкенберг със "Заубер", а шести Люис Хамилтън с "Ферари".
На старта на състезанието започналият от първа позиция Оскар Пиастри тръгна много добре, но отличен старт направи и световният шампион Верстапен, който от втора редица излезе на второ място в класирането след първия завой. Много добре тръгна и пилотът на Ферари Шарл Леклер, който спечели две позиции на старта и се придвижи на пето място. Още в третата обиколка британският пилот на "Мерцедес" Джордж Ръсел загуби две позиции, за което търпя укор от щаба на тима му, които по радиото го призоваха да бъде по-концентриран. Още в първите десет обиколки Леклер изпревари съотборника си Люис Хамилтън след нареждане от бокса.
В 13-ата обиколка Ландо Норис изпревари Верстапен, като така начело на колоната се озоваха двата болида на "Макларън". В 22-рата обиколка двата болида на "Макларън" най-после влязоха в бокса за смяна на гумите, катоВерстапен излезе за кратко начело.
В средата на състезанието Оскар Пиастри имаше 5 секунди преднина начело на класирането пред Ландо Норис, докато Верстапен направи второто си влизане в бокса, за да сложи гуми медиум и отстъпи третото място на Шарл Леклер. В 36-ата обиколка обаче световният шампион от Нидерландия изпревари монегаска.
В 43-ата обиколка Леклер също смени гумите си с медиум, което обаче му струва това, че бе изпреварен от съотборника си Люис Хамилтън. В 48-ата обиколка Верстапен влезе в бокса, за да сложи меки гуми, което ядно бе агресивна стратегия от тима му "Ред Бул". Пет обиколки по-късно Верстапен за малко се измъкна от катастрофа в Оливър Беарман, който го затвори на завой и предизвика гнева му, но преднината на двата болида на "Макларън" се увеличи преди финалните спринтове.
Десет обиколки преди края двигателят на Кими Антонели от "Мерцедес" бе в пламъци, което наложи излизането на пистата на "кола за сигурност". В 61-вата обиколка третият Верстапен се качи на бордюра и за миг загуби контрол върху болида си, което позволи на Шарл Леклер да го атакува и да го задмине, като двамата леко се удариха при разминаването.
В последната обиколка Верстапен първо отказа да пропусне застигналия го Джордж Ръсел, но няколко завоя по-късно все пак отспъти позиция пред британския пилот, като инцидентът между двамата се разглеждаше. Верстапен бе наказан с десет секунди за инцидента и завърши едва десети. На финала на състезанието знамето развя полският голмайстор на Барселона Роберт Левандовски.
Дир.бг
Коментари
Добави коментар