Община Шумен не търсела икономическия ефект от разширяването на зоните с платено паркиране в града, а целяла въвеждане на регулация. Това обяви на пресконференция днес зам.-кметът на Шумен Николай Колев.
„Платената зона не е похват, чрез който Общината да търси да увеличи приходите си. Да, приходи ще има от нея, но те ще бъдат използвани за облагородяване на районите, за маркировка, за асфалтиране, за една по-добра среда. Основната цел обаче на въвеждането на една такава зона е да може да се регулира паркирането и престоя на автомобили“, каза Колев.
Той обясни, че зоната ще влезе в сила поетапно до края на годината. Ще се проведе и информационна кампания.
„Ще информираме гражданите кой участък в кой момент става с платено паркиране, така че никой да няма притеснение, че изведнъж ще осъмне със скоба на автомобила си“, каза зам.-кметът. Пред училищата водачите ще имат 10-минутен период за оставяне или вземане на децата си.
Колев заяви, че предстои да се направи райониране на самата зона, за да може заплатилите 90 лева за годишен абонамент да паркират не само на своята улица, но и на близките, ако няма свободно място.
Точно колко места ще влязат в Синята зона не е известно и за Общината. „Това е въпрос на проектиране. Ние бяхме готови с проектирането на участъка, който е според докладната и там бяха около 800 места. Сега престои да възложим проектиране и на разширената част. Също така тепърва ще се прави преценка колко нови служители ще е нужно да се назначат в общинското предприятие. На нарушителите ще се поставят скоби, за закупуване на репатриращ автомобил не е мислено.
На въпрос какво ще правят собствениците на автомобили, който не живеят в синята зона, но работното им място попада в обхвата й, Колев отговори, че те ще могат да се възползват от и в момента съществуващите в общинска наредба абонаментни карти. За един паркинг цената на такава карта е 450 лв. за година. Мястото за паркиране обаче и в този случай не е гарантирано.
Николай Колев призна, че общественият транспорт в града не е на добро ниво. Ще се прецени дали има нужда от промяна на разписанието на автобусите и, ако е нужно - общинско субсидиране на частния превозвач.
В бюджета е заложено проектиране на многоетажен паркинг зад Поликлиниката.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Крайно време беше да се въведе тази зона, ще е много по-добре.
Но манталитетът е селски в Шумен и искаме да хвърляме боклука през терасите.
Краси Янев
Прекрасна идея! Ето, че има и мислещи хора в този град. Би било добре да се помисли за забрана на всички неелектрически превозни средства в централната част на града, както и за зелени зони в кварталите!
Шуменец
Приветствам, в крайна сметка 90 лева на година не е болка за умиране, а ще се разчертаят местата, няма да има трошляци седящи по 4 години и бутилки от минерална вода.
Стефан Киров
Благодаря за разясненията, ето това вече е комуникация, а не една затворена община.
Не живея в обхвата, но пък плащам във Варна и знам колко по-добре е.
Доволен съм, че има раздвижване в Шумен.
Анонимен
А на шуменец да му вземете парите за правила е абсурд. Ганя не плаща, Ганя мърмори и руши.
Ганя шуменски е много знаещ и начетен, той знае, че никъде по света няма синя зона.
Манго
С коне ще влизаме по центъра.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Някой ще обясни ли на служителите на ОЖИ разликата между престой и паркиране, за да спрат да настояват за заплащане при престой?
Анонимен
Първо, ако действително НЕ се търсеше икономически дивиденти, въпросът трябваше да бъде обсъден в общинските комисии. Второ,трябваше да се създадат необходимите условия, а не да въвеждат задължителни мерки с икономическа тежест.