Община Шумен не търсела икономическия ефект от разширяването на зоните с платено паркиране в града, а целяла въвеждане на регулация. Това обяви на пресконференция днес зам.-кметът на Шумен Николай Колев.
„Платената зона не е похват, чрез който Общината да търси да увеличи приходите си. Да, приходи ще има от нея, но те ще бъдат използвани за облагородяване на районите, за маркировка, за асфалтиране, за една по-добра среда. Основната цел обаче на въвеждането на една такава зона е да може да се регулира паркирането и престоя на автомобили“, каза Колев.
Той обясни, че зоната ще влезе в сила поетапно до края на годината. Ще се проведе и информационна кампания.
„Ще информираме гражданите кой участък в кой момент става с платено паркиране, така че никой да няма притеснение, че изведнъж ще осъмне със скоба на автомобила си“, каза зам.-кметът. Пред училищата водачите ще имат 10-минутен период за оставяне или вземане на децата си.
Колев заяви, че предстои да се направи райониране на самата зона, за да може заплатилите 90 лева за годишен абонамент да паркират не само на своята улица, но и на близките, ако няма свободно място.
Точно колко места ще влязат в Синята зона не е известно и за Общината. „Това е въпрос на проектиране. Ние бяхме готови с проектирането на участъка, който е според докладната и там бяха около 800 места. Сега престои да възложим проектиране и на разширената част. Също така тепърва ще се прави преценка колко нови служители ще е нужно да се назначат в общинското предприятие. На нарушителите ще се поставят скоби, за закупуване на репатриращ автомобил не е мислено.
На въпрос какво ще правят собствениците на автомобили, който не живеят в синята зона, но работното им място попада в обхвата й, Колев отговори, че те ще могат да се възползват от и в момента съществуващите в общинска наредба абонаментни карти. За един паркинг цената на такава карта е 450 лв. за година. Мястото за паркиране обаче и в този случай не е гарантирано.
Николай Колев призна, че общественият транспорт в града не е на добро ниво. Ще се прецени дали има нужда от промяна на разписанието на автобусите и, ако е нужно - общинско субсидиране на частния превозвач.
В бюджета е заложено проектиране на многоетажен паркинг зад Поликлиниката.
ШУМ.БГ
Коментари
Синя зона
Не търсели печалба. А какво търсите? Слезте от лъскавите си коли и се разходете пеша из града. Вижте и крайните квартали. Градът не се състои само от центъра. Центърът е под всякаква критика.
Анонимен
Ама как са се сетили ,че градският транспорт не е на ниво и щели да мислят , да субсидират Банков ???
Да го направи по- добър ????Приказки под шипковият храст!
...
Я виж, първите пет коментара са писани от ботове, вече и шум бг е "на ниво".
Получавате повече от това което толерирате.
Анонимен
Голяма смешка! Подобряват ни качеството на паркиране-принудително
Шуменец
Тоя плешивичкия младеж, Николай е соло та..ка на кмета Хр.Христов, временно изпълняващ длъжността Управител на ОЖИ. Същият продължава бизнеса си, продажба на автомобили внос от лошата Зап.Европа. Ползва се и от протекциите на г-н Тончев, и др. Караиванов.
Кмете, виж си кадрите. На тия ли ще предадете управлението на Шумен
Анонимен
Оценка дали да се въведе такава голяма синя зона трябваше да се направи ПРЕДИ да се одобри решението и след ката се подобри градския транспорт. 450лв годишен абонамент си е обирджийство за работещите в синя зона!
Анонимен
Ама случихме на кмет. Единственото което не е обещал преди изборите, увеличението цените на всичко, вече го изпълни. А това което обещаваше кмете, е голяма, 0 .
Пак гласувайте, за продажбите комунисти.
Анонимен
Голям майтап са тези смешници
Анонимен
Ще има печалба, ама пасивно. Не е по нашо желание. Обещаваме 😇