Община Шумен не търсела икономическия ефект от разширяването на зоните с платено паркиране в града, а целяла въвеждане на регулация. Това обяви на пресконференция днес зам.-кметът на Шумен Николай Колев.
„Платената зона не е похват, чрез който Общината да търси да увеличи приходите си. Да, приходи ще има от нея, но те ще бъдат използвани за облагородяване на районите, за маркировка, за асфалтиране, за една по-добра среда. Основната цел обаче на въвеждането на една такава зона е да може да се регулира паркирането и престоя на автомобили“, каза Колев.
Той обясни, че зоната ще влезе в сила поетапно до края на годината. Ще се проведе и информационна кампания.
„Ще информираме гражданите кой участък в кой момент става с платено паркиране, така че никой да няма притеснение, че изведнъж ще осъмне със скоба на автомобила си“, каза зам.-кметът. Пред училищата водачите ще имат 10-минутен период за оставяне или вземане на децата си.
Колев заяви, че предстои да се направи райониране на самата зона, за да може заплатилите 90 лева за годишен абонамент да паркират не само на своята улица, но и на близките, ако няма свободно място.
Точно колко места ще влязат в Синята зона не е известно и за Общината. „Това е въпрос на проектиране. Ние бяхме готови с проектирането на участъка, който е според докладната и там бяха около 800 места. Сега престои да възложим проектиране и на разширената част. Също така тепърва ще се прави преценка колко нови служители ще е нужно да се назначат в общинското предприятие. На нарушителите ще се поставят скоби, за закупуване на репатриращ автомобил не е мислено.
На въпрос какво ще правят собствениците на автомобили, който не живеят в синята зона, но работното им място попада в обхвата й, Колев отговори, че те ще могат да се възползват от и в момента съществуващите в общинска наредба абонаментни карти. За един паркинг цената на такава карта е 450 лв. за година. Мястото за паркиране обаче и в този случай не е гарантирано.
Николай Колев призна, че общественият транспорт в града не е на добро ниво. Ще се прецени дали има нужда от промяна на разписанието на автобусите и, ако е нужно - общинско субсидиране на частния превозвач.
В бюджета е заложено проектиране на многоетажен паркинг зад Поликлиниката.
ШУМ.БГ
Коментари
До Индианеца
Защо +450 лв.Човека вика,че ЖИВЕЕ на центъра,а не че работи там.
Анонимен
Какво е , ако не е похват за печалбарство . Не оставихте нито една улица , без плащане . Ред е да направите това и на Шуменското плато . Но страх ,лозе пази . Там , леопарда ви чака .
До анонимен 15:59
Ако можеш да си позволиш кола за 60 бона,таксата за паркинг не би трябвало да те вълнува.Аз ако съм на твое място,директно бих си купил паркомясто пред офиса.
Анонимен
Само гледат да лапат
Анонимен
Ами какво търсят по точно ?
Антов
Много добро решение. Айде стига само сме плюли и мънкали, това отдавна трябваше да е прието.
В Шумен явно живеят хора, които искат правила, но да не засягат тях лично. Навсякъде има синя зона, даже и червена, зелена, жълта. И таксите от зоните са приход за общината, а не за служителите, този приход после отива в подобрения, които всички ползваме. Това не е европроект и да има комисионни.
Тони мотора
Евала!
Данчев е умно момче.
Анонимен
Браво на Данчев евала
Анонимен
И къде ,господин Антов виждате подобрения? Или до сега не е имало дране и то сега започва?